Dacă în decembrie 2020, valoarea contractului pentru redeschiderea circulației feroviare pe linia 102 București Progresul - Giurgiu era undeva pe la aprox. 106 milioane de euro, astăzi valoarea a ajuns la puțin peste 120 milioane euro.
INFRASTRUCTURĂ
Dragi prieteni feroviari și nu numai, actualizatea cu Nr. 44 pentru linia 102 este așa cum v-am obișnuit în ultima vreme, o evoluție a anumitor lucrări mai complexe deja începute de PORR Construct și asociații proiectului.
Dacă acum două săptămâni vedeam prima încercare de regularizare a malului drept al râului Argeș, astăzi P.A.B România SRL lucrează de zori pe ambele maluri ale râului avansând considerabil pe partea de armare de suprafață a taluzului dublu executat conform proiectului.
Pentru că lucrurile au început să se miște într-o manieră ieșită din comun pentru România (în sensul bun), astăzi cuvântul de ordine este "regularizare". Regularizare a malurilor la râul Argeș pe 200 m de la axul viaductului Grădiștea, conform proiectului de reabilitare pentru linia 102 București Progresul - Giurgiu.
Dragi prieteni feroviari și nu numai, pentru că în celalalte locații era liniște, majoritatea lucrărilor fiind finalizate în proporție de 80%, astăzi venim cu o scurtă actualizare de pe linia 102 sectorul Comana-Grădiștea.
Pentru că Mangalia este a 2-a noastră "casă" și lucrurile chiar se mișcă surprinzător de bine dacă vorbim despre electrificarea și modernizarea liniei de cale ferată care aparține de M800 (Magistrala 800), astăzi vorbim puțin despre ruta estivală.
Dragi prieteni feroviari și nu numai astăzi venim cu o actualizare detaliată și de distanță a liniei 102, am plecat dis de dimineață din Daia și am mers până la Vidra, chiar dacă afară erau -8*C și din cauza vântului, temperatura resimțită ajungea chiar și la -12*C, ne-am făcut planul și vă prezentăm mai jos imaginea de ansamblu precum și...
Când majoritatea oamenilor și-au pus la grămadă concediu din 23 decembrie până în 9 ianuarie, pe șantierul liniei 102 nu s-a stat nici măcar o oră la trecerea dintre ani și s-a lucrat ca program normal de lucru. Fără amânări datorate unor obiceiuri ancestrale expirate, așa cum șade bine unei normalități de mult dispărute de pe plaiurile mioritice!
Update 38 linia 102: Evoluție spectaculoasă pentru PORR Construct pe sectorul Comana - Grădiștea
De regulă majoritatea șantierelor intră în "stand-by" în perioada 20 decembrie - 20 ianuarie pentru pauza cauzată de sărbătorile de iarnă, de data asta nu s-a întâmplat așa, se lucrează în continuare pe linia 102 în ritm susținut iar evoluțiile față de acum 2 săptămâni sunt spectaculoase.
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi mergem mai departe de Valea Gurbanului și ajungem în Comana acolo unde PORR Construct face ultimele lucrări de stabilizare a zonei, pentru că în Comana terenul este relativ mlăștinos din zona trecerii de nivel cu Str. Șerban Cantacuzino, și se execută acum ultimele săpături verticale la adâncimea de ~30m...