Actualizarea 44 linia 102: Noutăți și evoluții ale șantierului PORR Construct din Comana, Grădiștea și Vidra

03.05.2023

Dragi prieteni feroviari și nu numai, actualizatea cu Nr. 44 pentru linia 102 este așa cum v-am obișnuit în ultima vreme, o evoluție a anumitor lucrări mai complexe deja începute de PORR Construct și asociații proiectului.

În prima imagine (poza de sus) avem în plan apropiat clădirea unde se vor afla echipamentele de siguranță, comandă și control ale circulației pe întreaga secție București Progresul - Giurgiu.

În plan îndepărtat, se află clădirea noii gări din Comana, clădire care va găzdui cea mai modernă gară de la momentul actual de pe teritoriul României, la prima vedere pare subdimensionată dar poate găzdui fără probleme undeva la 50 sau mai mulți călători în același timp.

Astăzi venim încet spre capitală și după trecerea de nivel cu strada Șerban Cantacuzino, acolo unde se lucrează la regularizarea albiei pentru pârâul Gurbanului, vedem cum într-o zi când multora le stă gândul numai la grătare, alcool și petreceri, angajații ISAF S.A. (Societate de Semnalizări şi Automatizări Feroviare) lucrează la montarea instalației de semnalizare care va gestiona circulația feroviară pe linia 2 directă și respectiv 3 abătută.

Imaginile cu noul P.O. Grădiștea sunt parcă de pe altă lume. Indiferent în ce parte ne uităm, spectaculosul își intră în drepturi fără echivoc, dacă ne uităm spre râul Argeș vedem un viaduct superb de aproximativ 1.500 metri (1.5 km) care sperăm că nu va fi încărcat cu panouri fonoabsorbante pentru că s-ar distruge bijuteria "coroanei" din punct de vedere al ingineriei aplicate. Totodată, curbura viaductului în panul aerian, nu poate constitui decât un deliciu copios pentru pasionații feroviari în a filma trenurile din această zonă!

Spre Comana peisajul este de vis iar poziționarea P.O. Grădiștea ajută din plin. Înălțimea viaductului Grădiștea este cu tot cu peron undeva aprox. 20 m înălțime față de tot ce este în jurul punctului de interes. Se vede clar Comana, pădurea Gurbanului și dealurile din Vlad Țepeș, un loc de nota 10+ pentru poze și filmări!

Viaductul Grădiștea începe să fie flancat pe toată lungimea lui de prefabricatele care vor asigura montarea șinelor deasupra cuvei de balast, montată sus pe predalele ranforsate cu oțel-beton special, pentru a putea prelua din forțele aplicate în timpul tranzitării trenurilor de marfă și de călători.

Lucrările pentru regularizarea râului Argeș continuă pe ambele maluri, soluția aplicată este de taluz dublu ranfosrat cu ziduri de sprijin din oțel beton care ajung până la adâncimea de 30 m pe o distanță de aproximativ 200 m pe ambele maluri ale râului. Nu am mai pus poze și de pe malul stâng pentru a nu încarca pagină, poate luna viitoare.

Între Grădiștea și Vidra avem rambleul Vidra acolo unde PORR Construct mai are puțin și face asamblarea preliminară a căii ferate pe întreaga distanță de 7.300 m unde vom avea și V.max 120km/h.

Inedit este că au început să apară și "revizorii de cale" care sunt nerăbdători și inspectează linia cu fiecare ocazie ivită. Dacă spre Comana o căprioară traversa majestuos linia, în Vidra un fazan de toată frumusețea privea interesat: "- Ce faceti voi acolo?".

În Vidra s-a așternut o senzație bizară de "stand-by" / așteptare, corelată cu absența tablierelor care vor forma trecerile peste râul Sabar, culeele sunt finalizare pe ambele maluri și putem spune că deja se află în conservare în așteptarea tablierelor. Situația se repetă identic în Comana și Grădiștea.

Apreciem interesul dumneavoastră legat de evoluția șantierului PORR Construct de pe linia 102 și mesajele primite constant în privat referitor de viitoarele articole.

Oameni buni, gândiți-vă că poate uneori căile de acces nu sunt ceea ce trebuie iar fondurile proprii disponibile precum și timpul alocat doar pentru a scrie cele câteva subiecte pentru un singur topic (ex: Linia 102) nu ne permit mai mult de o vizită la 3-4 săptămâni.

Combustibilul pentru deplasare, timpul alocat deplasării, timpul pentru prelucrare poze, selectare, inventariere și indexare, un registru cu istoricu articolelor, timpul pentru documentare și redactare, toate ne consumă vizibil. Fondurile proprii din care facem această activitate, din pasiune, o facem fiindcă avem deja job-uri din care putem punem deoparte. E destul de dificil, ba chiar echilibristică să împarți viața în multe segmente și să dedici acel segment (procent) pentru această zonă/domeniu.

România Feroviară rămâne un site independent, neafiliat politic și neavând statut juridic. Reclamele introduse prin intermediul platformei Google AdSense asigură doar o parte din funcționarea autonomă a site-ului cu tot cu domeniul propriu: romaniaferoviara.ro

În nici un caz "nu ne îmbogățim" din reclamele de pe site, așa cum precizau câțiva cititori în mesajele private de pe pagina de Facebook. Tocmai din cauza asta ne chinuim să menținem controlul reclamelor privind cantitatea și frecventa lor de apariție, fiindcă nu suntem obsedați sau chiar disperați după bani. Eventual să scriem tone de articole/info tip copy-paste de la alții, articole scandaloase sau "piperate" din care să forțăm publicul în a face "clickbait" pentru ca ulterior publicul să fie dezamăgit și scârbit de porcăriile pe care le redactăm. 

Singura tentativă de susținere eficientă pentru munca ce o depunem aici ar fi putut exista prin intermediul platformei Patreon pentru diverse donații de la susținători / cititori, însă nu avem semnale clare că ar exista suficient public interesat care ne-ar putea asigura independența completă dar și confortul financiar astfel încât să ne ocupăm exclusiv de cât mai multe subiecte și redactare de articole bine documentate pe diverse subiecte, devenind astfel jobul principal cu domeniul aferent de activitate în această direcție. Mai ales că în Romania, asemenea inițiative prind contur destul de greu dat fiind și contextul economico-social. 

Menționăm că informațiile publicate pe România Feroviară pot fi preluate conform Legeii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, modificată și completată cu mențiunea sursei principale, poate si un link activ iar pozele preluate integral si nu decupate în vederea eliminării sursei de pe poză!

Mulțumim pentru interesul pe care ni-l acordați și vom fi aici în continuare atât cât ne mai permite timpul și resursele alocate.

Toate cele bune,

Surse foto & text: România Feroviară