Actualizarea 42 > linia 102: Primele imagini cu noul P.O. Grădiștea

21.03.2023

Pentru că lucrurile au început să se miște într-o manieră ieșită din comun pentru România (în sensul bun), astăzi cuvântul de ordine este "regularizare". Regularizare a malurilor la râul Argeș pe 200 m de la axul viaductului Grădiștea, conform proiectului de reabilitare pentru linia 102 București Progresul - Giurgiu.

Prin lucrări de regularizare a albiilor de râuri, se înțeleg acele lucrări care, acționând simultan asupra traseului în plan, asupra secțiunilor de scurgere și a profilului longitudinal al cursului de apă, conduc la obținerea unei albii stabile cu scurgere cât mai uniformă și cu variații cât mai mici ale vitezei.

Această configurație regularizează albia minoră și albia majoră a râului Argeș, în vederea protecției împotriva "inundațiilor" ce pot apărea ulterior în zonă. Am pus ghilimele la "inundații" fiindcă debitul râului este mereu controlat de barajul de la Mihăilești situat la nici 20 km în amonte...

Pentru că nu suntem neapărat specialiști în domeniu, se pare că PORR Construct realizează în albia râului Argeș, în localitatea Grădiștea, un taluz dublu securizat cu ziduri de sprijin realizate din oțel-beton special până la o adâncime de aproximativ 30 metri pe ambele maluri ale râului.

Rămânem tot în zona Grădiștea și vă prezentăm primele imagini cu noul P.O. (Punct Oprire) Grădiștea, un punct de oprire pentru trenurile de călători situat în capătul rambleului pe malul drept al râului Argeș la o distanță de aproximativ 150 m de fosta gară care va fi reabilitată și transformată în sală de așteptare, dar și o clădire pentru echipamentele necesare eventualelor intervenții la linie și viaduct.

Accesul se poate realiza în două feluri:

> în stație, prin dreapta, urcând direct pe scări sau,

> în diagonală folosind rampa de acces.

În cazul în care vom avea "binevoitori" care vor comenta soluția tehnică aleasă, vă spunem că și în Gara Regală Sinaia este la fel, știți voi, imediat cum ieși din gara și traversezi centura orașului Sinaia...

Se pare că PORR Construct acordă atenție tuturor detaliilor și lucrează profesionist conform proiectului. În fotografia de mai sus, aveți exemplul de înierbare al taluzului rambleului Grădiștea împotriva eroziunii și a alunecărilor de teren.

Astfel, se folosește un amestec de semințe de iarbă cu capacitate mare de aclimatizare și ancorare pe orice tip de sol. Destinația e diversă: însămânțare de centuri verzi de-a lungul drumurilor, a șoselelor, acoperire cu iarbă a zonelor verzi la autostradă sau înierbare centuri verzi de-a lungul căilor ferate, drumurilor perimetrale, drumurilor forestiere, etc.

Surse foto & text: România Feroviară