Dragi prieteni feroviari și nu numai, așa cum am promis odată cu apropierea iernii și dispariția vegetației, am revenit pe sectorul Daia - Băneasa Giurgiu - Vlad Țepeș. Aici este sectorul de linie unde PORR Construct și asociații au avansat cel mai mult cu lucrările de la ultima noastră trecere prin zonă!
INFRASTRUCTURĂ
Intenționat nu am mai trecut pe linia 102 timp de o lună de zile pentru a putea observa avansul șantierului din zona Vidra-Grădiștea-Comana, singura porțiune de linie reabilitată integral. Asta a fost o varianta mai elegantă de a spune că nu am mai avut liber de la serviciu în cursul săptămânii. :)
Actualizarea 33 linia 102: PORR Construct lucrează la capacitate maximă pe sectorul Comana - Vidra
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi venim spre capitală pe sectorul Comana-Grădiștea-Vidra, singura porțiune de linie care va fi construcție nouă pe linia 102. Începem călătoria din Comana cap X acolo unde podețul vechi pe sub care trece pârâul Gurbanului, a fost înlocuit cu unul din modelele prefabricate noi și malurile pârâului sunt...
Dragi prieteni feroviari și nu numai, vă vine să credeți sau nu trecerea râului Argeș în localitatea Grădiștea se va face cu un viaduct de 1500m lungime legat de un pod feroviar tip grindă cu zăbrele cu calea jos și cuvă de balast pentru cale ferată simplă. Să sperăm că se va lua în calcul și gabaritul pentru electrificarea liniei...
Dragi prieteni feroviari și nu numai chiar dacă organizarea saniterului pe linia 102 la Grădiștea a început în luna iulie a anului trecut, PORR Construct în august a început activitatea propriu-zisă pe șantier. Astăzi mergem cu trenul virtual de la București Progresul la Giurgiu și vedem ce s-a realizat până acum.
Dragi prieteni feroviari și nu numai astăzi va prezentăm imagini în premieră cu linia 102 și primul sector reabilitat Frățești-Daia. Cea mai veche linie de cale ferată din Principatele Române este adusă treptat la parametrii constructivi conform proiect actualizat 2022. Sunt imaginile pe care noi le așteptăm încă din 2013 și nu arată rău deloc.
Pentru că avem ocazia unică să vedem împreună ce înseamnă evoluția unui șantier finanțat din fonduri europene în secolul XXI și profesionalismul PORR Construct cu care nu ne vom mai întâlni în zona noastră de activitate, menținem ritmul de o vizită la 3 saptamanai pe șantierul liniei 102 pe sectorul Comana-Grădiștea.
Așa cum șade bine România Feroviară, profitând de zilele libere de la serviciu, am luat lanseta de răpitor sperând să profit de răcoare(erau 14*C) prin balastierele din zona Grădiștea, știți voi, câteva ore de antrenament la spinning fara capturi notabile.
Dacă în Grădiștea peisajul arhitectural rămâne cam la fel, trecerea peste răul Argeș rezlizandu-se printr-un pod de cale ferată și un viaduct + rambleu, în Comana complexitatea și anvergura lucrărilor schimbă radical zona față de cum era înainte.
Dragi prieteni feroviari și nu numai se pare că trebuie să mărim din nou ritmul vizitelor pe linia 102, mai ales pe sectorul de linie Vidra - Comana, acolo unde datorită PORR Construct care numai cum știu ei au mai găsit încă o treaptă superioară în "cutia de viteze" a organizării de șantier pentru punctului de lucru din Grădiștea, astăzi...