Stăteam puțin și mă gândeam săptămâna asta că dacă în momentul ăsta (ipotetic vorbind), ar fi circulat deja trenurile de călători pe linia 102 București Progresul - Giurgiu, din Comana până la metrou la Eroii Revoluției (M2), legătură cu Piață Unirii/Victoriei în aproximativ 40 min, tren R1312 + tramvai 25, a 2-a linie de tramvai ca importan...
DIVERSE ARTICOLE
DIVERSE ARTICOLE DIN LUMEA FEROVIARĂ ȘI NU NUMAI...
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" - SA (Infrastructură) a intrat recent în posesia celui de-al 3-lea utilaj de sudat șine de cale ferată achiziționat de la Hiarom/Contrail. Noile utilaje de sudare prin inducție electromagnetică sunt vârful tehnologic din domeniul industriei generale și al căilor ferate.
Principalul obstacol între Sinaia și Pietroșița era Masivul Păduchiosu, iar Căile Ferate Române (CFR) au contractat compania germană Julius Berger în scopul realizării unui tunel în linie dreaptă, lung de 5.918 m, prin acest masiv. Termenul de predare către beneficiar era de 28 de luni.
În istoria sa recentă, Atelierele Grivița au mai scos câteva vagoane modernizare pe poarta fabricii pentru suedezii de la Snälltåget și germanii de la LOCOMORE, vagoane care astăzi fac serviciu comercial pe rute cum ar fi Stockholm (SE) - Berlin (D) sau Malmö (SE) - Hamburg (D) - Salsburg (A).
Dragi prieteni feroviari și nu numai, pentru noi anul 2022 a fost o provocare, o provocare a bunului simt și al articolelor educative, fără click bait și goana după accesări. Cu toate acestea susținerea dumneavoastră, colaboratori și urmăritori ne-au lăsat plăcut surprinși la final de an.
În 1907, Banca Marmorosch Blank Societate Anonimă a contractat de la Ministerul Lucrărilor Publice, prin actul de concesiune nr. 5431/12 martie 1907, construcția liniei Buzău-Nehoiașu și a dat-o spre execuție antreprizei Weiss-Vasilescu, care a finalizat lucrarea în 1909, aceasta fiind dată în folosință în ziua de 26 iulie/9 august 1909 a acelui...
În momentul în care ai de construit un viaduct de 1.5 km nu ai de ales și trebuie să apelezi la specialiștii din domeniu. În ultima perioadaă șantierele au devenit adevărate laboratoare de precizie unde fiecare minut costă le fel ca publicitatea din pauza Super Bowl'ului NFL (USA).
Prezentare China Railway High-speed (CRH) și corespondența cu linia 102 CFR Progresul - Giurgiu
Înființată acum aproape 20 de ani (2003), China Railway High-speed are o evoluție incredibilă și astăzi, când a reușit performanța să construiască peste 40.000 km de cale ferată dedicată pentru trenuri de mare viteză, fiind prima companie feroviară de pe planetă care a ridicat viteza comercială la 350 km/h pentru trenurile de călători.
Dragi prieteni feroviari și nu numai, recent am văzut pe site-urile web un exemplu de bună practică, în timp ce România anulează și suspendă pe bandă rulantă licitații din fonduri europene nerambursabile, Polonia își protejază industria feroviară și anunță cum PKP InterCity achiziționează de la PESA 16 locomotive serie SU160 Gama Marathon hibride...
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi vorbim despre licitația lansată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară cu obiectivul de "achiziționare a 12 automotoare electrice cu alimentare cu pile de hidrogen" și vorbim despre Alstom Coradia iLint, singurul tren fabricat până acum care funcționează cu pile de hidrogen. Mai există o variantă...