Actualizarea 46 linia 102: Mobilizare de forțe exemplară pe sectoarele Daia-Taban și Jilava-Vidra

14.06.2023

Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi venim cu actualizarea din luna iunie despre lucrările realizare de PORR Construct pentru redeschiderea circulației feroviare pe Linia 102 București Progresul - Giurgiu. Primele imagini vin din zona Daia - Taban KM 54.4 acolo unde se manifestă o instabilitate a terenului la care se lucrează acum pentru remediere.

Rambleul se reconfigurează, taluzul se stabilizează, curbele sunt refăcute și declivitatea nu va mai fi atât de accentuată. Toate acestea combinate vor ridica gradul de siguranță și vor spori vitezele de circulație pentru trenurile de călători și marfă.

Lucrările de stabilizare a terenului sunt complexe, de precizie și nu pot fi grăbite, punem accentul pe logistică și precizie pentru că preferăm că avem o lucrare executată conform proiect și durabilă. Camioanele mențineau un flux continuu de o mașînă la 5-7 minute, un ritm mai alert decât oferă STB'ul în capitală pe multe linii de transport în comun.

Încet dar sigur gara Comana redevine perla coroanei de pe linia 102, cea mai impoaranta gara de acum 154 de ani, locul unde locomotivele cu abur alimentau cu apă, va fi singura gara de pe linia 102 de construcție nouă, clădirea gării, anexe, peroane, linii, etc.

Săptămâna viitoare dacă avem timp vom dedica un articol numai pentru gara Comana, importantă și atracții turistice din zona pentru că aici avem natură și aventură cât cuprinde la doar 30km de capitală.

Cele mai importante informații, imagini și evoluții vin astăzi din gara Vidra, dacă acum 6 săptămâni nu mișca nimic în zonă, ei bine astăzi imaginea e cu totul alta in sensul pozitiv. Toate cele 3 linii sunt refăcute, traversele cu probleme au fost schimbate și se așteaptă trenul de lucru care momentan este blocat în gara Comana din cauza lipsei tablierelor podurilor.

În gara Vidra mai este de lucru la aparatele de cale și la semnalizări, care vor fi complet noi. Se va mai aduce balast pentru formarea prismei precum și burarea ulterioară a liniilor.

Este foarte important faptul că în Vidra sunt menținute în circulație ambele linii abătute, deoarece de aici, începe porțiunea de linie simplă spre Grădiștea și Comana (sau Jilava) și reprezintă o gară importantă pentru expedierea trenurilor pe sectorul mai sus menționat.

Surse foto & text: România Feroviară