Actualizarea 41 Linia 102: Atât de aproape și totuși atât de departe

02.03.2023

Dragi prieteni feroviari și nu numai, pentru că în celalalte locații era liniște, majoritatea lucrărilor fiind finalizate în proporție de 80%, astăzi venim cu o scurtă actualizare de pe linia 102 sectorul Comana-Grădiștea.

În Gara Comana, PORR Construct a finalizat montarea panourilor fonoabsorbante, peroanele sunt și ele finalizate "la roșu", structura viitoarelor acoperiri ale peroanelor 1 și 2 e finalizată și au apărut primele balustrade montate pentru protecția și ghidarea călătorilor spre peroane. (primele 2 poze de sus)

Progres este de asemenea vizibil realizat de la trecerea de nivel cu strada Șerban Cantacuzino spre râul Neajlov, în aproximativ o lună de zile, liniile de cale ferată și aparatele de cale au fost montate, mai trebuie definitivată prisma de balast pe ultimii 50 metri și fixarea liniei în prisma de balast prin operațiunea de burare.

Dacă de la trecerea de nivel cu calea ferată cu strada Șerban Cantacuzino discutăm de un progres vizibil, ei bine, de la râul Neajlov (malul stâng) pe rambleul Grădiștea, PORR Construct lucrează la viteză maximă și deja linia de cale ferată este asamblată preliminar, operațiune realizată în aproximativ 3 săptămâni.

Aici, din păcate, trebuie așteptat după tablierul care va asigura trecerea de cale ferată peste râul Neajlov (poza de sus), pentru că altfel, trenul de lucru nu poate avansa spre Grădiștea să execute operațiunile specifice de profilare prisma de balast și burare a liniei.

În Grădiștea, unde avem de acum viaductul "Grădiștea", cu o lungime de 1.5 km, au sosit în sfârșit după o mică întârziere (din partea producătorului probabil), ultimele 6 grinzi de beton care lipseau în deschiderile dinspre culeele viaductului.

În situația de față, (poza de sus), PORR Construct lucra simultan cu 4 macarale de putere, închiriate de la DEME Macarale și nu stăteau pe gânduri, cum sosea o grindă cu autotrenul cum o urcau imediat sus pe pile. 

Acum putem spune că tot ce înseamnă lucrare de artă/beton armat și anume pile, grinzi, predale sunt montate în procent de 100%, toate trecerile peste râul Neajlov, Argeș și Sabar sunt finalizate din punctul ăsta de vedere.

Să vedem când va fi adus și montat primul tablier metalic în Comana pentru că acolo e prioritatea, trecerea trenului de lucru spre Grădiștea și mai departe spre Vidra!

Surse foto & text: România Feroviară