Pentru că lucrurile au început să se miște într-o manieră ieșită din comun pentru România (în sensul bun), astăzi cuvântul de ordine este "regularizare". Regularizare a malurilor la râul Argeș pe 200 m de la axul viaductului Grădiștea, conform proiectului de reabilitare pentru linia 102 București Progresul - Giurgiu.
INFRASTRUCTURĂ
Dragi prieteni feroviari și nu numai, pentru că în celalalte locații era liniște, majoritatea lucrărilor fiind finalizate în proporție de 80%, astăzi venim cu o scurtă actualizare de pe linia 102 sectorul Comana-Grădiștea.
Pentru că Mangalia este a 2-a noastră "casă" și lucrurile chiar se mișcă surprinzător de bine dacă vorbim despre electrificarea și modernizarea liniei de cale ferată care aparține de M800 (Magistrala 800), astăzi vorbim puțin despre ruta estivală.
Dragi prieteni feroviari și nu numai astăzi venim cu o actualizare detaliată și de distanță a liniei 102, am plecat dis de dimineață din Daia și am mers până la Vidra, chiar dacă afară erau -8*C și din cauza vântului, temperatura resimțită ajungea chiar și la -12*C, ne-am făcut planul și vă prezentăm mai jos imaginea de ansamblu precum și...
Când majoritatea oamenilor și-au pus la grămadă concediu din 23 decembrie până în 9 ianuarie, pe șantierul liniei 102 nu s-a stat nici măcar o oră la trecerea dintre ani și s-a lucrat ca program normal de lucru. Fără amânări datorate unor obiceiuri ancestrale expirate, așa cum șade bine unei normalități de mult dispărute de pe plaiurile mioritice!
Update 38 linia 102: Evoluție spectaculoasă pentru PORR Construct pe sectorul Comana - Grădiștea
De regulă majoritatea șantierelor intră în "stand-by" în perioada 20 decembrie - 20 ianuarie pentru pauza cauzată de sărbătorile de iarnă, de data asta nu s-a întâmplat așa, se lucrează în continuare pe linia 102 în ritm susținut iar evoluțiile față de acum 2 săptămâni sunt spectaculoase.
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi mergem mai departe de Valea Gurbanului și ajungem în Comana acolo unde PORR Construct face ultimele lucrări de stabilizare a zonei, pentru că în Comana terenul este relativ mlăștinos din zona trecerii de nivel cu Str. Șerban Cantacuzino, și se execută acum ultimele săpături verticale la adâncimea de ~30m...
Dragi prieteni feroviari și nu numai, așa cum am promis odată cu apropierea iernii și dispariția vegetației, am revenit pe sectorul Daia - Băneasa Giurgiu - Vlad Țepeș. Aici este sectorul de linie unde PORR Construct și asociații au avansat cel mai mult cu lucrările de la ultima noastră trecere prin zonă!
Intenționat nu am mai trecut pe linia 102 timp de o lună de zile pentru a putea observa avansul șantierului din zona Vidra-Grădiștea-Comana, singura porțiune de linie reabilitată integral. Asta a fost o varianta mai elegantă de a spune că nu am mai avut liber de la serviciu în cursul săptămânii. :)
Actualizarea 33 linia 102: PORR Construct lucrează la capacitate maximă pe sectorul Comana - Vidra
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi venim spre capitală pe sectorul Comana-Grădiștea-Vidra, singura porțiune de linie care va fi construcție nouă pe linia 102. Începem călătoria din Comana cap X acolo unde podețul vechi pe sub care trece pârâul Gurbanului, a fost înlocuit cu unul din modelele prefabricate noi și malurile pârâului sunt...