Actualizarea 48 linia 102: Tablierele pentru trecerea peste râul Sabar pod 1 și pod 2 sunt montate pe culee

24.08.2023

Undeva acum 2 săptămâni cei de la CFR Infrastructură publicau un material video pe YouTube cu asamblarea tablierelor de la trecerea peste râul Sabar pod 1 și pod 2, astăzi tablierele sunt montate pe culee și operațiunile se asamblare/sudare finală sunt în plină desfășurare și se lucrează zi lumină.

Tablierele sunt cu calea jos și au fost montate pe aparatele de dilatare cu care sunt prevăzute culeele din beton, simplitatea și eficientă sunt factorii principali, trecerea peste râul Sabar nu este una complicată din punct de vedere ingineresc.

Imaginea de mai sus nu este din Comana sau din Daia ci de pe rambleul Grădiștea care conform Google Earth are o lungime de aproximativ 5.000m. Este imaginea care ne arată ambiția PORR Construct de a finaliza lucratile la linia 102 până la finalul anului 2023.

Să transporți pe platforma rutieră 2 vagoane după care să le pui cu macaraua pe linie în condițiile în care rambleul Grădiștea este încă izolat, neexistând podurile peste răul Argeș sau răul Sabar spune multe!

Situația gărilor pe linia 102 este în grafic, Frătești, Băneasa Giurgiu, Mihai Bravu, Grădiștea(foto sus), Vidra sunt reabilitate. Gara Comana este clădire nouă și de acolo se va gestiona circulația feroviară pe linia 102.

Gara Daia nu s-a reabilitat pentru că cel mai probabil se va realiza un PO sub podul de pe DN 5/E 86. Nu s-a intervenit nici la clădirea gării Sintești pentru că acolo locuiește o familie care nu știm ce forme legale are...

În Comana trecerea de nivel cu calea ferată de pe strada Șerban Cantacuzino va fi finalizată până la sfârșitul săptămânii și mai rămân de montat semnalele și barierele automate. Aici totul va fi nou conform standardelor europene în vigioare.

Surse foto & text: România Feroviară