Actualizarea 43 linia 102: Șantierul avansează vizibil în Grădiștea, iar Gara Comana începe să arate conform proiectului

03.04.2023

Dacă acum două săptămâni vedeam prima încercare de regularizare a malului drept al râului Argeș, astăzi P.A.B România SRL lucrează de zori pe ambele maluri ale râului avansând considerabil pe partea de armare de suprafață a taluzului dublu executat conform proiectului.

PORR Construct a reușit să realizeze 100% din conexiunile dintre pilele/grinzile viaductului Grădiștea, iar acum s-au mutat sus pentru armarea cu oțel-beton a predalelor, etapă necesară pentru montarea cuvei de balast pentru care au început deja să sosească stocurile din materiale prefabricate.

După montarea cuvei de balast și umplerea cu piatră spartă, se vor monta prefabricatele din oțel-beton pretensionat pe care deja sunt montate prinderile elastice directe de tip Vossloh W14 și/sau W21.

Sistemul W14/W21 cu cleme elastice Skl 14/Skl 21, un sistem simplu, sigur, testat, fară întreținere. Permite montarea mecanizată, total automată. Sistemul este utilizat și testat în întreaga lume.

Talpa șinei este apăsată elastic pe blochetul traversei permanent și continuu de ramurile elastice laterale ale clemei Skl 14. Elasticitatea sistemului este de aproximativ 13mm pentru o forță de apăsare pe talpa șinei de 2 x 10 kN. Aceste valori conduc la obținerea unei rezisțente la fugirea șinelor în lungul căii sporite care duce la micșorarea aparițiilor ruperilor de șină în CFJ (calea fără joante) și la o stabilitate sporită a căii de rulare.

Toate elementele de prindere pot fi montate manual sau mecanizat pe traversa din beton precomprimat în fabrica de traverse sau în cale, urmând să fie poziționată numai șina. Sistemul poate fi instalat mecanizat sau automat și nici o componentă a sistemului nu va fi pierdută în timpul transportului sau a montării în cale.

În Gara Comana, dacă vorbim despre liniile de cale ferată, trenul de lucru al lui PORR Construct realizează lucrări de ajustări și finețe ale liniilor. Astfel, linia 1 abătută și linia 2 directă sunt finalizate iar utilajul Plasser & Theurer 09-32 CSM lucrează la linia 3 abătută, așa cum se vede în filmarea de mai jos:

>>>

Majoritatea activității din Comana se concentrează acum la trecerea de nivel cu strada Șerban Cantacuzino și la podetul care va regulariza cursul pârâului Gurbanului, pentru a elimina devierea actuală a trecerii de nivel și revenirea la traseul inițial în vederea montării semnalelor de siguranță și ale barierelor automate.

Surse foto: România Feroviară