Actualizarea 31 linia 102: Avem primul sector reabilitat pe Frățești-Daia, V.max 120km/h

20.08.2022

Dragi prieteni feroviari și nu numai astăzi va prezentăm imagini în premieră cu linia 102 și primul sector reabilitat Frățești-Daia. Cea mai veche linie de cale ferată din Principatele Române este adusă treptat la parametrii constructivi conform proiect actualizat 2022. Sunt imaginile pe care noi le așteptăm încă din 2013 și nu arată rău deloc.

Reamintim că linia 102 a trecut printr-un proces de RK(reparație capitală) în 2000-2002 iar circulația a fost întreruptă în august 2005, nefiind necesară modernizarea liniei cum se face pe sectorul Vidra-Comana unde din cauza furturilor s-a ales soluția modernizării cu sine și traverse noi, alt rambleu înălțat pe toată distanța și așa mai departe.

Linia 102 va rămâne momentan linie simplă neelectrificata, tot ce înseamnă linie dublă nu se mai pot repune în circulație pentru că sunt cu traverse din lemn care în mare parte au putrezit/descompus/dispărut în mlaștina din Parcul Național Comana și nu mai prezintă nici un fel de siguranță feroviară.

La intrarea în Mihai Bravu cap X, angajații ISAF au montat deja semnalele(fără lămpi) și cutia de control tip D(BL1/PrY) pentru BLA Mihai Bravu - Băneasa Giurgiu. În Băneasa Giurgiu se lucra pe partea de cablaje a semnalelor de intrare/ieșire cei de la IASF fiind prezenți la față locului și lucrau în zona viitoarelor bariere de la trecerea de nivel din cap Y.

La Comana trecerea peste răul Neajlov este în grafic, culeea și pila de pe malul stâng sunt gata și se lucrează la armătură din fier beton de la culeea de pe malul drept, estimăm că până la finalul anului vom avea pod feroviar peste Neajlov fără cale ferată montată pe el.

Din păcate atât am putut realiza în tură asta, cei 5km mersi pe linie la 36*C de la Daia până la alunecarea de teren spre Taban și înapoi ne-au leșinat la propriu, actualizarea asta e puțîn sărăcăcioasă în poze dar ne atara că și în perioada de concedii, PORR Construct nu a stat. Șantierul liniei 102 a fost singurul șantier care a avansat cu 4% în iulie-august conform statisticilor publicate recent!

Sursă foto linia 102: România Feroviară