Update 38 linia 102: Evoluție spectaculoasă pentru PORR Construct pe sectorul Comana - Grădiștea

22.12.2022

De regulă majoritatea șantierelor intră în "stand-by" în perioada 20 decembrie - 20 ianuarie pentru pauza cauzată de sărbătorile de iarnă, de data asta nu s-a întâmplat așa, se lucrează în continuare pe linia 102 în ritm susținut iar evoluțiile față de acum 2 săptămâni sunt spectaculoase.

Astăzi începem prezentarea "Cap X" Comana și intrarea în pădurea Gurbanului. (poza de sus+jos)

Gara Comana păstrează o linie directă și două linii abătute, unde în Cap X revin în linia directă printr-un macaz simplu și o încrucișare dublă, așa cum era și înainte de începerea șantierulul de reabilitare al sectorului Comana - Vidra.

Configurația liniilor de cale ferată în "Cap X" a rămas identică cu ce am avut înainte de reabilitare, Gara Comana rămâne cu o linie directă și 2 abătute, dispar din peisaj linia care trecea prin spatele gării și cele 2 linii înfundate care aveau acces în magazia și remiza de locomotive, care acum nu mai există.

Configurația conformă cu proiectul inițial din 1869 când Gara Comana era construită în cel mai pus stil englezeac, gara centrală înconjurată de 2 linii abătute, linia directă nu exista atunci ca și concept, ne-au părăsit pentru totdeauna, astăzi totul fiind simplificat, eficientizat și explicat în articol.

PORR Construct și asociații au lucrat foarte mult pentru eliminarea zonei mlăștinoase de la intrarea în pădurea Gurbanului, lucrările de regularizare și stabilizarea terenului sunt finalizate și le vedem acum împreună pe România Feroviară.

Nu am înțeles de ce s-a mers mai departe cu firul 2 din stânga care face parte din linia dublă dezafectată care traversează Parcul Natural Comana, cel mai probabil va fi linie de remizare pentru locomotivele de rezervă sau remizare automotoare "charter" care vor veni cu turiști în Comana.

Odată cu stabilizarea terenului s-au executat și canale de scurgere cu sisteme de colectare a apelor pluviale și a izvoarelor din zona, lucrări absolut necesare pentru eliminarea efectelor cauzate de mlaștina de la marginea pădurii Gurbanului.

Pe lângă casetele de acumulare ale apelor pluviale și meteorice la intrarea în Gara Comana "Cap X" avem acum și 3 podețe noi din prefabricate de beton care direcționează eficient cursul șerpuit al râului Gurbanului până la revărsarea în râul Neajlov.

Chiar dacă suntem deja în săptămâna Crăciunului, activitatea în Gara Comana era mai mult decât intensă, am văzut pentru prima oară trenul de lucru care a realizat o burare preliminară a liniei directe și acum aștepta un transport de piatră spartă pentru a realiza burarea pe linia 2 și 3 abătută din "Cap X".

PORR Construct a ajuns cu linia nouă de cale ferată până la trecerea de nivel cu strada Șerban Cantacuzino, acolo unde săpăturile verticale au fost finalizate împreună cu zidurile de sprijin de 20m adâncime, și unde acum se lucrează la refacerea trecerii de nivel cu calea ferată!

La Grădiștea, imaginile chiar sunt spectaculoase!

Viaductul de 1.5km începe să prindă contur iar evoluția față de acum 2 săptămâni este incredibilă, grinzile și predalele din beton sunt montate pe 80% din viaductul de pe malul drept al râului Argeș.

Să vedem dacă constructorul va mai lua pauza de iarnă pentru că, dacă se merge mai departe cu șantierul în ritm continuu, noi vom fi alături de ei pe toată perioada desfășurării "ostilităților" (nu de alta dar la temp. de -8*C resimțită munca și vizitele pe șantier nu mai sunt de mult o plăcere...

În Vidra, la fel ca și în Comana, se așteaptă tablierele de metal ale noilor poduri peste râurile Neajlov și Sabar, culeele și pilele din beton armat sunt finalizate iar muncitorii mai livrează doar diverse accesorii necesare următoarelor lucrări programate.

Între Grădiștea și Vidra rambleul este finalizat, taluzurile sunt înierbate iar stratul de bază din piatră spartă componentă a viitoarei prisme de balast a fost așezat, se așteaptă traversele și noile șine de cale ferată, care cel mai probabil, în ianuarie vor fi montate.

Surse foto & text: România Feroviară