Actualizarea 35 linia 102: Progres vizibil pentru PORR Construct & asociații pe sectorul Daia - Băneasa Giurgiu - Vlad Țepeș

18.11.2022

Dragi prieteni feroviari și nu numai, așa cum am promis odată cu apropierea iernii și dispariția vegetației, am revenit pe sectorul Daia - Băneasa Giurgiu - Vlad Țepeș. Aici este sectorul de linie unde PORR Construct și asociații au avansat cel mai mult cu lucrările de la ultima noastră trecere prin zonă!

Prima imagine vine din Daia cap Y, unde PORR Construct a depozitat zeci de cupoane de șină noi pentru reabilitarea porțiunii dintre Daia și Taban h. acolo unde avem o ușoară instabilitate a terasamentului cauzată de o alunecare de teren acum mai bine de 20 de ani care din fericire între timp nu s-a accentuat.


În Taban h. staționa un utilaj Deutsche Plasser SSP 110 pentru profilarea prismei de balast, acolo unde între Taban h. și Băneasa Giurgiu se aduc ultimele retușuri ale liniei de cale ferată care a fost readusă în parametrii constructivi pentru circulația trenurilor de marfă și călători VS 80km/h.

Venim de asemenea cu primele imagini în premieră la gara Băneasa Giurgiu, unde pentru prima oară în 17 ani de zile linia directă și abătuta au fost reabilitate de PORR Construct și scoase la lumină din aproape veșnicele bălării și arbuști crescuți în gabarutul de trecere al trenurilor.

Așa punem capăt incertitudinii în care nu știam sigur dacă în Băneasa Giurgiu se va reabilita și repune în circulație măcar o linie abătută, mai mult decât necesară încrucișării trenurilor pe linia 102. Băneasa Giurgiu va fi unul din cele 5 locuri unde trenurile vor încrucișa pe linia 102. Rămâne să vedem dacă și linia 3 abătută va fi reactivată ulterior în funcție de valorile de trafic ale trenurilor de marfă.

Din Mihai Bravu vin cele mai importante actualizări de pe linia 102, pe lângă lucrările realizate de PORR Construct în gară, se pare să și unitatea militară se extinde și a început să modernizeze/reabiliteze o parte din clădiri (cel puțin așa se vede din mașină).

Linia directă a fost adusă în parametrii constrictivi și urmează o abătută sau încă două abătute să fie reactivate. Stocurile de șine noi nu fac altceva decât să prefateze amploarea lucrărilor care vor urma în zona Mihai Bravu.

Surpriza reportajului o vedeți toți acum, în Mihai Bravu avem prima clădire de gară în curs de reabilitare, s-au montat geamuri termopan, izolația termică a clădirii este gata iar la interior instalațiile sanitare și electrice sunt în lucru, cel mai probabil clădirea veche va fi restaurată și rămâne închisă momentan.

Clădirea nouă reabilitată este mai mult decât suficientă pentru personalul CFR Infrastructură și călătorii care vor tranzita gara, cel mai probabil personal pentru unitatea militară pentru că din nefericire, gara Mihai Bravu se situează cam la 3-4km de comună și deservește mai întâi unitatea militară.

În cap X spre Vlad Țepeș se vede cum semnalele de la ieșirea gării sunt montate de cei de la ISAF iar aici se dau puțin de gol cei de la PORR Construct cu planurile lucrărilor din Mihai Bravu, cele 3 semnale noi montate îndeamnă o linie directă, o linie abătută care va reveni în linia directă și încă o linie abătută posibil terminală în rampa de beton folosită pentru descărcarea echipamentelor militare.

Când am ajuns în Vlad Țepeș pe lângă ploaia începută în Daia, de abia am ieșit din noroaie cu mașina, s-a iscat un vânt de toată frumusețea care, chiar dacă eram leoarcă m-a bucurat enorm de mult, și nu mai simțisem picăturile de ploaie pe față cred că de ani de zile. Aici cantonul care a rezistat eroic neatins până în primăvară pare pregătit de renovare pentru că dacă era să-l demoleze îl fărâmau complet atunci când au dat acoperișul jos.

De la Vlad Țepeș prin Parcul Natural Comana spre Valea Gurbanului, linia a fost reabilitată cu o combinație de traverse tip T18 rămase încă din anii 1999 de la ultimul RK al liniei și traverse noi tip T22 + șina are sistemul de prindere elastică directă VOSSLOH  (ultima poză) fiind singurul sector de linie cu joante, un omagiu indirect adus pionierilor în domeniu care în 1869 realizau prima cale ferată de pe teritoriul Principatelor Române!

Astăzi ne oprim aici, iar săptămâna viitoare venim cu vești din Comana și Grădiștea unde avem ce vedea și prezenta. Să nu uit, VS între Comana și Vlad Țepeș este acum de 80km/h.

Surse foto & Text: România Feroviară