Actualizarea 34 - linia 102: Comana și Vidra așteaptă tablierele, la Grădiștea montajul grinzilor e prioritar pe viaductul de 1.5 km

31.10.2022
Pile de lansare provizorii pe malul drept al râului Argeș
Pile de lansare provizorii pe malul drept al râului Argeș

Intenționat nu am mai trecut pe linia 102 timp de o lună de zile pentru a putea observa avansul șantierului din zona Vidra-Grădiștea-Comana, singura porțiune de linie reabilitată integral. Asta a fost o varianta mai elegantă de a spune că nu am mai avut liber de la serviciu în cursul săptămânii. :)

Se observă deja montate 2 pile metalice provizorii sau "pile de lansare" (banuiesc), folosite în situația în care tablierul va ajunge în șantier demontat, cel puțin în 2 tronsoane pentru că nu ai cum să transporți pe șosele un tablier metalic de +50 m, astfel el va ajunge pe șantier în 2 etape.

Bănuim că primul tronson de tablier va fi montat pe malul drept al râului Argeș după care se va trece pe malul stâng și vor fi îmbinate la fața locului! Nefiind ingineri în infrastructură, acceptăm orice lămurire suplimentară în comentarii dacă există.

Grinzi de beton trecere de nivel DN 5A
Grinzi de beton trecere de nivel DN 5A

În zona trecerii de nivel cu DN 5A erau depozitate și descărcate grinzile de beton care urmează să fie montate pe viaductul cu o lungime de 1.5 km. Trebuie să recunosc că este o imagine pe care noi o așteptăm de ceva timp pentru că nu mai este mult până la final.

Dacă ritmul actual de lucru se menține, există posibilitatea ca anul viitor pe vremea asta să aflăm ce trenuri de călători vor circula pe linia 102 începând de la Mersul Trenurilor 2023-2024.

Traversare pod feroviar peste râul Neajlov (Comana)
Traversare pod feroviar peste râul Neajlov (Comana)
Traversare pod feroviar peste râul Sabar (Vidra)
Traversare pod feroviar peste râul Sabar (Vidra)

La Comana și Vidra, traversările râurilor Neajlov și Sabar sunt acum în același stadiu, pilele și culeele sunt finalizate 100% și se așteaptă tablierele metalice, proiectele sunt identice și par a fi construite după aceeași parametri.

Fundație clădire tehnică Comana
Fundație clădire tehnică Comana

La Comana peroanele sunt finalizate 90%, podetul și trecerea peste pârâul Gurbanului au fost finalizate iar surpriza s-a numit ceea ce va fi cel mai probabil fundația clădirii tehnice din Gara Comana, după poziționare și mărime nu pare a fi clădirea gării pentru că se află fix sau după capătul peronului.

Depozit traverse noi PO Vârteju
Depozit traverse noi PO Vârteju

Surpriza am păstrat-o la sfârșit, și vine de pe centura feroviară a capitalei, acolo unde în P.O. Vârteju și P.O. Domnești conform informațiilor primite, au ajuns traverse noi tip T22 aduse de PORR Construct, necesare pentru viitoarele lucrări de reparații și înlocuire a șinei model sovietic tip 65 cu model UIC tip 60 și/sau eliminarea restricțiilor de viteză conform proiect/caietul de sarcini.

Surse foto & text: România Feroviară