Oricât de mult ne chinuim să readucem în memoria vizuală vechea clădire a gării din Comana și turnul de apă construit acum mai bine de un secol și jumătate de Eastwood Swinglen Victoria Ironworks Co, parcă prindem drag din ce în ce mai mult față de ce se întâmplă acum pe linia 102 decât ce era pe vremea regelui Carol I....
INFRASTRUCTURĂ
Dragi prieteni feroviari și nu numai, la cererea abonaților și urmaritorilor prezentăm astăzi un raport detaliat realizat pe linia 102 București Progresul - Giurgiu. Începem cum v-am obișnuit de la Giurgiu spre Vidra unde în Băneasa Giurgiu la KM 47.1 linia directă a fost reparată iar linia abătută a intrat în lucru, după reperatiile liniei abătute...
Săptămâna trecută am prins momentul în care se turna beton la a 2-a fundație de pilă la Comana, PORR Construct au betonat radierul, fundație alcătuită dintr-un planșeu de beton armat care se întinde de obicei sub întreaga construcție pe care o susține. Căptușeala de beton executată pe fundul albiei unei ape, între picioarele unui pod, pentru a...
Dragi prieteni feroviari și nu numai putem spune că a sosit momentul pe linia 102 sectorul Grădiștea - Comana în care PORR Construct se axează doar pe construit. S-a terminat etapa în care au avut de defrișat zona, eliberat terenul de ce a rămas după demolarea pilonilor podului neterminat în 89 și pregătirea șantierului pentru realizarea noilor...
Dragi prieteni feroviari și nu numai, așa cum am promis în iarnă cu prima ocazie ivită vom acționa și în zona Daia Hm, drumul de acces nu prea există și am cam chinuit omul și mașina să ajungem unde trebuie. Începem analiza împreună în Daia Hm cap X, unde PORR Construct tot strânge de ceva timp materiale pentru rezolvarea situației...
Supărarea demolării gării din Comana a trecut acum cateva zile când o vizită banală pe linia 102 a scos la iveală progresul șantierului feroviar gestionat de PORR Construct în Comana. Se pare că activitatea a fost destul de intensă și pe malurile râului Neajlov, acolo unde nu a mai rămas nimic din infrastructura veche și deja prima fundație...
Baneasa Giurgiu ramane printre punctele cele mai aglomerate din punct de vedere al activitatii pe linia 102, descarcarea facila a traverselor noi ofera un avantaj mare Pentru PORR Construct. De aici traversele ajung aproape oriunde pe relatia Daia-Mihai Bravu, portiune de linie unde s-a lucrat intens pentru schimbarea traverselor fisurate si...
La nici 2 săptămâni de la începerea demolării anexelor și a gării Comana, nu a mai rămas nimic în zonă. Au fost atunci foarte multe voci care au spus că acolo s-a demolat patrimoniul istoric, nu putem să spunem cu certitudine nici da și nici nu. Clădirile respective: gara, turnul de apă și magazia de cărbuni sau remiza de locomotive...
Construită acum 153 de ani în cel mai pur stil englezesc, gara centrală înconjurată de 2 linii de cale ferată, gara Comana și-a găsit obștescul sfârșit sub ciocanul de abataj al excavatorului în data de 23 ianuarie 2022. Adevărul e că nici mult nu mai avea și probabil se prăbușea singură sub propria greutate a trecerii timpului... Este o...
Chiar dacă pe sectorul Vidra - Comana sunt cele mai de anvergură lucrări, pe cei 20 km dintre Frătești și Mihai Bravu se văd cele mai vizibile progrese. Traversele fisurate au fost schimbate de la Frătești la Daia și probabil se pregătește o încărcare cu piatră spartă și reprofilare a prismei de balast. Poate gândim prea departe sau poate nu,...