Dacă data trecută am încercat să aducem foarte multă informație despre lucrările de pe linia 902, în încercarea de a oferi cât mai multă informație în câteva idei clare însoțite de fotografiile aferente, am omis un raport mai detaliat pe care încercăm să îl prezentăm acum. Dacă de la Gara Giurgiu oraș până la Daia Hm. cei 11km...
INFRASTRUCTURĂ
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi încercăm să parcurgem împreună o mare parte din linia 902 București Progresul - Giurgiu, sau mai bine spus Giurgiu - Frătești - Băneasa Giurgiu - Comana - Grădiștea - Vidra. Cel mai probabil așa vom opera în lunile care urmează pe linia 902, un singur update pe lună până revenim la ora...
Când linia de cale ferată București Filaret - Progresul - Giurgiu a fost deschisă circulației în toamna anului 1869, Gara Comana era perla coroanei, construită în cel mai pur stil englezesc, gara centrală înconjurată de cele 2 linii de cale ferată, era singurul loc unde locomotivele din "Clasa Călugăreni" puteau alimenta cu apă după care porneau...
Când începi să te lovești de traficul din capitală, realizezi cât de importante sunt trenurile metropolitane pe care NU le avem. Nu odată am reușit performanța să parcurgem cei 30-35km dintre serviciu/casă și Grădiștea chiar și în 1h 30min pentru a încerca să vă ținem la curent cu noutățile. Realitatea e că degeaba autoritățile au împânzit drumul...
Update 12 Grădiștea: S-a încheiat era nepuțintei, începe era normalității secolului în care trăim
CLICK PE IMAGINE PENTRU A MĂRI
Pe malul drept al râului Argeș, spre Comana, nu mai stă aproape nimic în picioare în afară de ultimele 2 pile de pod și culeea din spatele gării Grădiștea; construcție ce s-a vrut a fi viaductul care nu a mai fost terminat în 1989 și care dispare de la o zi la alta. Spre Vidra nu am mers încă, dar...
Construcția primei linii București - Giurgiu a fost concesionată societății britanice Barkley - Stabiforth la data de 13 septembrie 1865, inaugurarea oficială a avut loc la 31 octombrie 1869. Regele Carol I a ajuns prima oară cu trenul la Giurgiu pe 7 septembrie 1869, inaugurând astfel primul tren care a circulat pe linia de 67 km București...
Chiar dacă momentan ne aflăm în faza de demolări, degajare și organizare de șantier, nu mai e mult până va începe și faza efectivă a construcției noi la Grădiștea pe linia 902 București Progresul - Giurgiu. Ultima pilă rămasă în picioare pe malul drept al râului Argeș, nu mai are mult și va dispărea complet și el sub acțiunea...
Acum 2 luni de zile credeam că o prezentare la 2-3 săptămâni pe șantierul podului peste râul Argeș din localitatea Grădiștea sunt suficiente pentru a relata evoluția lucrărilor, acum am ajuns la concluzia că o vizită pe săptămână abia acoperă avansul lucrărilor și schimbările ireversibile ale peisajului în zonă, în sensul bun mult așteptat de 16...
De asemenea, liniile de cale ferată de pe traseul inițial au dispărut in intervalul de 2 săptămâni, ritmul de lucru fiind mai mult decât mulțumitor. Pentru a vă face o idee despre cum avansează șantierul, fotografia de mai jos a fost făcută cu 10 zile înaintea celei pulbicate sus.