Dragi prieteni feroviari și nu numai, datorită amabilității inginerilor PORR Construct implicați în proiectul Liniei 102, astăzi mergem de la Vidra la Comana, urmând fix evoluția șantierului!
Update 11 Grădiștea: Se trage tare pe partea de demolări, au început să aducă utilaje la Comana și spre Vidra

Pe malul drept al râului Argeș, spre Comana, nu mai stă aproape nimic în
picioare în afară de ultimele 2 pile de pod și culeea din spatele gării
Grădiștea; construcție ce s-a vrut a fi viaductul care nu a mai fost
terminat în 1989 și care dispare de la o zi la alta. Spre Vidra nu am
mers încă, dar și acolo săptămâna trecută linia deja era scoasă pentru
că începuseră să adune o parte din traverse lângă drumul de acces de pe
malul râului Argeș.

Nu avem informații dacă și cele 2 clădiri ale gării/gărilor vor fi și
ele demolate dar pare că vom afla cel mult peste 2 săptămâni dacă PORR
Construct menține ritmul de lucru, un ritm care de 2 săptămâni ne
surprinde în cel mai plăcut mod. Este posibil că o noua clădire a gării
să fie construită câteva zeci de metri spre Comana pentru a mai scădea
puțin din înălțimea la care va fi construit peronul de pe viaduct sau
rambleu. (ipoteză)

Cea
mai radicală schimbare de peisaj s-a produs în capul X (spre Comana) al
gării Grădiștea unde toate cele 4 linii au fost scoase și nu a mai
rămas nimic din fosta infrastructură. Acum rămâne de văzut cum se va
rezolva prin proiect problema abaterilor între Vidra și Comana, unde
teoretic va fi doar un singur fir de circulație în toți cei 12 km. Știm
că uneori riscăm să sunăm ca o moară stricată dar ce facem cu marfarele
după redeschiderea circulației?
Până nu demult timp, situația liniilor directe și a abaterilor era următoarea:
- Vidra are 1 linie directă și 2 abătute,
- Grădiștea a avut 1 linie directă și 3 abătute
- iar Comana 1 linie directă cu 3 abătute, 1 linie în rampă de descărcare și 2 în remiză/magazie.
Toate aceste linii și abateri vor fi înlocuite cu linie simplă de circulație și va fi mai mult decât interesant cum se va organiza traficul feroviar la nivel de dispecerat pe linia 902.
Sursă foto din Grădiștea: România Feroviară
Undeva acum 2 săptămâni cei de la CFR Infrastructură publicau un material video pe YouTube cu asamblarea tablierelor de la trecerea peste râul Sabar pod 1 și pod 2, astăzi tablierele sunt montate pe culee și operațiunile se asamblare/sudare finală sunt în plină desfășurare și se lucrează zi lumină.
Dragi prieteni feroviari și nu numai, acum aproximativ 2 luni de zile veneam cu o actualizare din zona Daia Km 54.4, acolo unde PORR Construct începuse o serie de lucrări de anvergură care aveau ca scop eliminarea pe viitor a problemelor cauzate de infiltrații și alunecări de teren.
Actualizarea 46 linia 102: Mobilizare de forțe exemplară pe sectoarele Daia-Taban și Jilava-Vidra
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi venim cu actualizarea din luna iunie despre lucrările realizare de PORR Construct pentru redeschiderea circulației feroviare pe Linia 102 București Progresul - Giurgiu. Primele imagini vin din zona Daia - Taban KM 54.4 acolo unde se manifestă o instabilitate a terenului la care se lucrează acum pentru...