Update 11 Grădiștea: Se trage tare pe partea de demolări, au început să aducă utilaje la Comana și spre Vidra

12.10.2021

Pe malul drept al râului Argeș, spre Comana, nu mai stă aproape nimic în picioare în afară de ultimele 2 pile de pod și culeea din spatele gării Grădiștea; construcție ce s-a vrut a fi viaductul care nu a mai fost terminat în 1989 și care dispare de la o zi la alta. Spre Vidra nu am mers încă, dar și acolo săptămâna trecută linia deja era scoasă pentru că începuseră să adune o parte din traverse lângă drumul de acces de pe malul râului Argeș.

Nu avem informații dacă și cele 2 clădiri ale gării/gărilor vor fi și ele demolate dar pare că vom afla cel mult peste 2 săptămâni dacă PORR Construct menține ritmul de lucru, un ritm care de 2 săptămâni ne surprinde în cel mai plăcut mod. Este posibil că o noua clădire a gării să fie construită câteva zeci de metri spre Comana pentru a mai scădea puțin din înălțimea la care va fi construit peronul de pe viaduct sau rambleu. (ipoteză)

Cea mai radicală schimbare de peisaj s-a produs în capul X (spre Comana) al gării Grădiștea unde toate cele 4 linii au fost scoase și nu a mai rămas nimic din fosta infrastructură. Acum rămâne de văzut cum se va rezolva prin proiect problema abaterilor între Vidra și Comana, unde teoretic va fi doar un singur fir de circulație în toți cei 12 km. Știm că uneori riscăm să sunăm ca o moară stricată dar ce facem cu marfarele după redeschiderea circulației?

Până nu demult timp, situația liniilor directe și a abaterilor era următoarea:

- Vidra are 1 linie directă și 2 abătute,

- Grădiștea a avut 1 linie directă și 3 abătute

- iar Comana 1 linie directă cu 3 abătute, 1 linie în rampă de descărcare și 2 în remiză/magazie.

Toate aceste linii și abateri vor fi înlocuite cu linie simplă de circulație și va fi mai mult decât interesant cum se va organiza traficul feroviar la nivel de dispecerat pe linia 902.

Sursă foto din Grădiștea: România Feroviară