Dragi prieteni feroviari și nu numai, din cauza incidentului petrecut pe 12 august 2018, când un tren cu 23 de vagoane cu bio diesel a deraiat duminică dimineață pe magistrala 900 Caracal-Craiova, pe raza localității Cârcea, viaductul cu același nume a fost avariat serios!
Update 11 Grădiștea: Se trage tare pe partea de demolări, au început să aducă utilaje la Comana și spre Vidra
Pe malul drept al râului Argeș, spre Comana, nu mai stă aproape nimic în
picioare în afară de ultimele 2 pile de pod și culeea din spatele gării
Grădiștea; construcție ce s-a vrut a fi viaductul care nu a mai fost
terminat în 1989 și care dispare de la o zi la alta. Spre Vidra nu am
mers încă, dar și acolo săptămâna trecută linia deja era scoasă pentru
că începuseră să adune o parte din traverse lângă drumul de acces de pe
malul râului Argeș.
Nu avem informații dacă și cele 2 clădiri ale gării/gărilor vor fi și
ele demolate dar pare că vom afla cel mult peste 2 săptămâni dacă PORR
Construct menține ritmul de lucru, un ritm care de 2 săptămâni ne
surprinde în cel mai plăcut mod. Este posibil că o noua clădire a gării
să fie construită câteva zeci de metri spre Comana pentru a mai scădea
puțin din înălțimea la care va fi construit peronul de pe viaduct sau
rambleu. (ipoteză)
Cea
mai radicală schimbare de peisaj s-a produs în capul X (spre Comana) al
gării Grădiștea unde toate cele 4 linii au fost scoase și nu a mai
rămas nimic din fosta infrastructură. Acum rămâne de văzut cum se va
rezolva prin proiect problema abaterilor între Vidra și Comana, unde
teoretic va fi doar un singur fir de circulație în toți cei 12 km. Știm
că uneori riscăm să sunăm ca o moară stricată dar ce facem cu marfarele
după redeschiderea circulației?
Până nu demult timp, situația liniilor directe și a abaterilor era următoarea:
- Vidra are 1 linie directă și 2 abătute,
- Grădiștea a avut 1 linie directă și 3 abătute
- iar Comana 1 linie directă cu 3 abătute, 1 linie în rampă de descărcare și 2 în remiză/magazie.
Toate aceste linii și abateri vor fi înlocuite cu linie simplă de circulație și va fi mai mult decât interesant cum se va organiza traficul feroviar la nivel de dispecerat pe linia 902.
Sursă foto din Grădiștea: România Feroviară
După prelungirea inițială a termenului pentru depunerea ofertelor de proiectare și modernizare a liniei de cale ferată Constanța - Mangalia, moment în care am crezut că o să ne lungim până anul viitor cu licitația, CFR Infrastructură a făcut recent anunțul mult așteptat, avem două oferte pentru proiectarea și modernizarea liniei de cale ferată ...
Când avem terți care preiau aproape obsesiv niște informații copy/paste și deja dau linia 102 deschisă circulației, România Feroviară rămâne întotdeuna alături de oamenii care muncesc și mereu vom livra informații reale obținute de la fața locului:
Sper că ați râs copios la mica noastră glumă de 1 Aprilie :D Acum, revenim la "oile" noastre și vă prezentăm actualizarea de la lucrări, în termeni destul de serioși (fară BMW-uri pe calea ferată și tractoriști pregătiți de scandal). :)