Dacă în decembrie 2020, valoarea contractului pentru redeschiderea circulației feroviare pe linia 102 București Progresul - Giurgiu era undeva pe la aprox. 106 milioane de euro, astăzi valoarea a ajuns la puțin peste 120 milioane euro.
Update 11 Grădiștea: Se trage tare pe partea de demolări, au început să aducă utilaje la Comana și spre Vidra

Pe malul drept al râului Argeș, spre Comana, nu mai stă aproape nimic în
picioare în afară de ultimele 2 pile de pod și culeea din spatele gării
Grădiștea; construcție ce s-a vrut a fi viaductul care nu a mai fost
terminat în 1989 și care dispare de la o zi la alta. Spre Vidra nu am
mers încă, dar și acolo săptămâna trecută linia deja era scoasă pentru
că începuseră să adune o parte din traverse lângă drumul de acces de pe
malul râului Argeș.

Nu avem informații dacă și cele 2 clădiri ale gării/gărilor vor fi și
ele demolate dar pare că vom afla cel mult peste 2 săptămâni dacă PORR
Construct menține ritmul de lucru, un ritm care de 2 săptămâni ne
surprinde în cel mai plăcut mod. Este posibil că o noua clădire a gării
să fie construită câteva zeci de metri spre Comana pentru a mai scădea
puțin din înălțimea la care va fi construit peronul de pe viaduct sau
rambleu. (ipoteză)

Cea
mai radicală schimbare de peisaj s-a produs în capul X (spre Comana) al
gării Grădiștea unde toate cele 4 linii au fost scoase și nu a mai
rămas nimic din fosta infrastructură. Acum rămâne de văzut cum se va
rezolva prin proiect problema abaterilor între Vidra și Comana, unde
teoretic va fi doar un singur fir de circulație în toți cei 12 km. Știm
că uneori riscăm să sunăm ca o moară stricată dar ce facem cu marfarele
după redeschiderea circulației?
Până nu demult timp, situația liniilor directe și a abaterilor era următoarea:
- Vidra are 1 linie directă și 2 abătute,
- Grădiștea a avut 1 linie directă și 3 abătute
- iar Comana 1 linie directă cu 3 abătute, 1 linie în rampă de descărcare și 2 în remiză/magazie.
Toate aceste linii și abateri vor fi înlocuite cu linie simplă de circulație și va fi mai mult decât interesant cum se va organiza traficul feroviar la nivel de dispecerat pe linia 902.
Sursă foto din Grădiștea: România Feroviară
Dragi prieteni feroviari și nu numai, actualizatea cu Nr. 44 pentru linia 102 este așa cum v-am obișnuit în ultima vreme, o evoluție a anumitor lucrări mai complexe deja începute de PORR Construct și asociații proiectului.
Dacă acum două săptămâni vedeam prima încercare de regularizare a malului drept al râului Argeș, astăzi P.A.B România SRL lucrează de zori pe ambele maluri ale râului avansând considerabil pe partea de armare de suprafață a taluzului dublu executat conform proiectului.
Pentru că lucrurile au început să se miște într-o manieră ieșită din comun pentru România (în sensul bun), astăzi cuvântul de ordine este "regularizare". Regularizare a malurilor la râul Argeș pe 200 m de la axul viaductului Grădiștea, conform proiectului de reabilitare pentru linia 102 București Progresul - Giurgiu.