Când majoritatea oamenilor și-au pus la grămadă concediu din 23 decembrie până în 9 ianuarie, pe șantierul liniei 102 nu s-a stat nici măcar o oră la trecerea dintre ani și s-a lucrat ca program normal de lucru. Fără amânări datorate unor obiceiuri ancestrale expirate, așa cum șade bine unei normalități de mult dispărute de pe plaiurile mioritice!
Update 11 Grădiștea: Se trage tare pe partea de demolări, au început să aducă utilaje la Comana și spre Vidra

Pe malul drept al râului Argeș, spre Comana, nu mai stă aproape nimic în
picioare în afară de ultimele 2 pile de pod și culeea din spatele gării
Grădiștea; construcție ce s-a vrut a fi viaductul care nu a mai fost
terminat în 1989 și care dispare de la o zi la alta. Spre Vidra nu am
mers încă, dar și acolo săptămâna trecută linia deja era scoasă pentru
că începuseră să adune o parte din traverse lângă drumul de acces de pe
malul râului Argeș.

Nu avem informații dacă și cele 2 clădiri ale gării/gărilor vor fi și
ele demolate dar pare că vom afla cel mult peste 2 săptămâni dacă PORR
Construct menține ritmul de lucru, un ritm care de 2 săptămâni ne
surprinde în cel mai plăcut mod. Este posibil că o noua clădire a gării
să fie construită câteva zeci de metri spre Comana pentru a mai scădea
puțin din înălțimea la care va fi construit peronul de pe viaduct sau
rambleu. (ipoteză)

Cea
mai radicală schimbare de peisaj s-a produs în capul X (spre Comana) al
gării Grădiștea unde toate cele 4 linii au fost scoase și nu a mai
rămas nimic din fosta infrastructură. Acum rămâne de văzut cum se va
rezolva prin proiect problema abaterilor între Vidra și Comana, unde
teoretic va fi doar un singur fir de circulație în toți cei 12 km. Știm
că uneori riscăm să sunăm ca o moară stricată dar ce facem cu marfarele
după redeschiderea circulației?
Până nu demult timp, situația liniilor directe și a abaterilor era următoarea:
- Vidra are 1 linie directă și 2 abătute,
- Grădiștea a avut 1 linie directă și 3 abătute
- iar Comana 1 linie directă cu 3 abătute, 1 linie în rampă de descărcare și 2 în remiză/magazie.
Toate aceste linii și abateri vor fi înlocuite cu linie simplă de circulație și va fi mai mult decât interesant cum se va organiza traficul feroviar la nivel de dispecerat pe linia 902.
Sursă foto din Grădiștea: România Feroviară
Update 38 linia 102: Evoluție spectaculoasă pentru PORR Construct pe sectorul Comana - Grădiștea
De regulă majoritatea șantierelor intră în "stand-by" în perioada 20 decembrie - 20 ianuarie pentru pauza cauzată de sărbătorile de iarnă, de data asta nu s-a întâmplat așa, se lucrează în continuare pe linia 102 în ritm susținut iar evoluțiile față de acum 2 săptămâni sunt spectaculoase.
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi mergem mai departe de Valea Gurbanului și ajungem în Comana acolo unde PORR Construct face ultimele lucrări de stabilizare a zonei, pentru că în Comana terenul este relativ mlăștinos din zona trecerii de nivel cu Str. Șerban Cantacuzino, și se execută acum ultimele săpături verticale la adâncimea de ~30m...
Dragi prieteni feroviari și nu numai, așa cum am promis odată cu apropierea iernii și dispariția vegetației, am revenit pe sectorul Daia - Băneasa Giurgiu - Vlad Țepeș. Aici este sectorul de linie unde PORR Construct și asociații au avansat cel mai mult cu lucrările de la ultima noastră trecere prin zonă!