București Progresul - Giurgiu redevine linia 102, lucrările avansează mult pe sectorul Frătești - Daia - Băneasa Gr. - Mihai Bravu

07.01.2022

Chiar dacă pe sectorul Vidra - Comana sunt cele mai de anvergură lucrări, pe cei 20 km dintre Frătești și Mihai Bravu se văd cele mai vizibile progrese. Traversele fisurate au fost schimbate de la Frătești la Daia și probabil se pregătește o încărcare cu piatră spartă și reprofilare a prismei de balast. Poate gândim prea departe sau poate nu, dar progresele sunt vizibile și asta este cel mai important, redeschiderea circulației pe linia 102. Băneasa Giurgiu găzduiește trenul de lucru sau mai bine spus trenulețul de aprovizionare cu materlalele necesare lucrărilor dintre stații, dacă în decembrie vagoanele erau la linia 1, acum sunt la linia 2 abătută semn că aparatele de cale au fost repuse în funcțiune.

Cei 7 Km de linie dintre Băneasa Giurgiu și Mihai Bravu au fost defrișați, prisma de balast refăcută iar linia arată impecabil, probabil prezența unității militare din zonă își spune cuvântul, linia se prezintă conform proiect gata să primească deja primele trenuri cu V.max 120km/h, mai avem foarte mult de muncă dar important este că se văd progresele, muncă și prezența PORR Construct pe linia 102. În gara Mihai Bravu momentan este liniște dar nu pentru mult timp pentru că pe linia 102 ritmul de lucru este mult peste ce vedem pe alte șantiere din țară / capitală.

La Grădiștea pe partea cu județul Giurgiu, PORR Construct a mai adus o foreză și deja se văd piloții de fundare a pilelor noului viaduct deja montați sau o parte din piloți. Momentan lucrările sunt oprite dar în a 2-a jumătate a lunii ianuarie vor începe cu forțe proaspete iar peisajul se va modifica mult în bine, sperăm doar vremea să țină cu noi. Podurile peste râul Neajlov și Sabar au fost demontate dar momentan din cauza conditiior nu putem intra acolo, poate la primăvară.

Sursa foto: România Feroviară