Update februarie linia 102: Baneasa Giurgiu-Mihai Bravu-Vlad Tepes si Comana

04.03.2022

Baneasa Giurgiu ramane printre punctele cele mai aglomerate din punct de vedere al activitatii pe linia 102, descarcarea facila a traverselor noi ofera un avantaj mare Pentru PORR Construct. De aici traversele ajung aproape oriunde pe relatia Daia-Mihai Bravu, portiune de linie unde s-a lucrat intens pentru schimbarea traverselor fisurate si adaugare de balast, pregatire necesara inaintea sosirii trenului de lucru.

Pentru prima oara am vazut activitate in Mihai Bravu, odinioara cea mai importanta gara de pe linia 102 datorita unitatii militare din perimetru. Sunt sau erau 6 linii de cale ferata, rampa inalta din beton pentru incarcare/descarcare cel mai probabil tancuri si furnicarul aferent la capitolul mii de soldati in termen care veneau si/sau plecau de la unitate. Vremuri demult apuse dar care au avut farmecul lor aparte, intreaga zona era vie, traia, fremata de activitate...Astazi ne-am predat umbrelei NATO si pare ca se apropie ploaia, speram ca umbrela sa faca fata...

Lucrarile au avansat mult si de la Mihai bravu spre Vlad Tepes, zona in care nu a mai calcat picior de om si roata de drezina de mai bine de 16 ani, cu exceptia verificarilor anuale ale CFR Infrastructura, angajatii PORR Construct cu defrisat gabaritul liniei si reprofilat prisma de balast, activitatea de inlocuire a traverselor se apropie de Vlad Tepes dupa care vedem ce solutie tehnica se va alege intre Vlad Tepes si Comana, o zona destul de delicata din cauza reliefului si al substratului uneori mlastinos mai ales in padure.

La Comana exteriorul curbei a fost stabilizat cu piloti din beton armat de aproximativ 20m adancime de la intrarea in padure pana la trecerea de nivel si cel mai probabil procedeul de stabilizare va continua pe toata distanta pana in malul raului Neajlov. Din vechea gara, magazie si turn de apa nu a mai ramas nimic, vestea buna e ca cei de la muzeul moara de hartie am auzit ca ar fi salvat una din placile originale ale turnului de apa, numele Eastwood Swingler Derby England Victoria Iron Works, va ramane mult timp de acum incolo alaturi de linia 102.

Sursa foto: Romania Feroviara