Actualizarea de seară despre linia 102: astăzi venim cu noutăți din Comana și Vidra

04.07.2022

Dacă în Grădiștea peisajul arhitectural rămâne cam la fel, trecerea peste răul Argeș rezlizandu-se printr-un pod de cale ferată și un viaduct + rambleu, în Comana complexitatea și anvergura lucrărilor schimbă radical zona față de cum era înainte.

Pe lângă lucrările complexe de stabilizare și consolidare ale terenului avem și lucrări de eliminare a apelor prin realizarea de podețe din prefabricate, canale de scurgere și regularizarea cursului răului Gurbanului, implicit controlarea zonei mlăștinoase de la intrarea din Pădurea Gurbanului, traverse tip 22 cu elemente flexibile fonoabsorbante și eliminare a vibrațiilor.

Nouă gara din Comana va avea în compunere o clădire de călători și o clădire pentru echipamente CED, 3 peroane noi în lungime de 250m din care 2 peroane cu lățime de 3m și unul principal cu lățime de 7m cu copertină metalică pe distanță de 85m. Iluminatul se va realiza cu instalații LED cu puteri cuprinse între 70W și 100W. Informațiile sunt pur orientative și pot apărea modificări pe percursul lucrărilor.

Pentru prima oară în aproape 10 ani de zile vedem gara din Vidra scăpată dintre arbori, arbuști și boscheți crescuți necontrolat printre linii, liniile 3 și 4 au avut traversele cu probleme înlocuite cu traverse tip 22 din beton precomprimat iar prisma de balast a fost refăcută. Stocurile de materiale încă există, semn că PORR Construct va repună în circulație și liniile 1 și 2 pentru că de la Vidra până la Comana tranurile nu vor mai avea unde să încrucișeze, cele 4 linii din gara Grădiștea au dispărut făcând loc noului viaduct care va lega podul peste răul Argeș.

Deși nu ne place să anticipăm și mai mereu venim cu dovezi, cel mai probabil podurile peste răul Sabar vor fi ultimele montate, după ce termină la Grădiștea PORR Construct se va mută cu ridicarea elevatiilor la Comana pentru podul care va traversa răul Neajlov!

Sursă foto & text: România Feroviară.