Actualizarea 29 Grădiștea: Dacă toate șantierele din România după 1989 se mișcau așa, aveam căi ferate, autostrăzi și porturi peste multe țări din Europa...

15.07.2022

Așa cum șade bine România Feroviară, profitând de zilele libere de la serviciu, am luat lanseta de răpitor sperând să profit de răcoare(erau 14*C) prin balastierele din zona Grădiștea, știți voi, câteva ore de antrenament la spinning fara capturi notabile.

Când am trecut pe lângă organizarea de șantier, PORR Construct la 05:45(foto sus) instala elefanții(pompele de beton) pentru cea mai apropiată pilă malul drept al răului Argeș, știam că se lucrează în schimburi dar nu credeam că sunt atât de matinali.

După aproape 3 ore le relaxare și o linguriță teleportata în mijlocul bălții, firul textil rămânând înfășurat(rupt) pe vârful lansetei, am zis gata, trebuie să revenim la lucruri mai serioase.

Seriozitatea PORR Construct nu cred că are rival în România, la ora 08:45 pompele de beton lucrau la capacitate maximă, ambele fiind instalate și puse în funcțiune, betonierele veneau cu precizie austriacă una după cealaltă, fluxul de turnare fiind continuu. În ritmul asta toate elevațiile sunt montate așa cum am anticipat în iunie, până la finalul lunii iulie.

Evoluție interesantă și rapidă a șantierului în Gara Grădiștea cap X spre Comana, aici PORR Construct nu a stat pe gânduri și deja pregătește montarea banchetelor pentru cuzineți ale căror armătură din fier beton se montează în Comana(sper să nu ne înșelăm), după care vor fi transportate în Grădiștea și momtate gata asamblate.

Banchetele nu au fost montate odată cu elevatiile pentru că trebuie turnate din beton special, pentru că aici acționează și se disipează majoritatea forțelor rezultate după montarea grinzilor cu inima plină cu calea sus și a dalelor de beton cu cuva de balast, implicit forțele realizate în urmă tranzitului trenurilor de călători și marfă.

La Comana nu am mers decât în cap Y unde se pregătește traversarea răului Neajlov pentru viitorul pod feroviar, aici lucrarea nu este atât de complexă ca în Grădiștea dar avansează rapid, într-un ritm atipic pentru majoritatea șantierelor din România. Dacă nu faci o vizită odată la 2 săptămâni pierzi multe faza intermediare ale procesului de fabricație/producție.

Dacă acum 2 săptămâni abia veneau stocurile de materiale, joi se spărgeau capetele piloților pentru montarea armăturilor elevațiilor după ce panourile pentru scoaterea apei din perimetru au fost montate și pompele puse în funcțiune.

Sursă foto și text: România Feroviară