Update cu nr. 512: Podurile de la Grădiștea și Balota, finalizate în proporție de 214%
Nu credeam că voi apuca aceasta zi. În timp ce îmi pregăteam celebra cafea de dimineață cu migdale, primesc sms de la colegii redactori care au plecat fuga rapid pe teren, cu noaptea în cap, pentru a imortaliza strângerea ultimului SIRP (Șurub de Înaltă Rezistență Pretensionat) al unor proiecte demult așteptate de români în domeniul infrastructurii: Lucrările pe M102 zona Gradiștea și lucrările de pe M100 zona Strehaia - Dr. Tr. severin, mai exact, zona de podiș cu o coborâre relativ mare (300 metri altitudine), Balota.
Astfel, Mihai Prunea, a surprins la răsăritul acestei dimineți, noul celebru pod peste râul Argeș.
Podul Grădiștea versiunea 5.0, după cum se poate observa, regularizarea malurilor a fost o muncă
titanică, pentru a face loc de luna viitoare navelor tip cargo din
Constanța pentru a naviga în aceasta zonă până sus la portul Regional
Mihăilești; dar de asemeni, s-a construit mai sus pe râul Argeș o terasă
tip port unde turiștii pot face excursii turistice până la Giurgiu -
Ruse.
Ministrul Dezvoltărilor InterRegionale al Infrastructurii și al
Proiectelor Europene de Importanță Strategico-Europeano-Continentale
(DIRIPEISEC), Dorin Brânzueanu, a declarat pentru România Feroviară
următoarele:
"-Mă simt mândru că pot participa azi la tăierea panglicii și să pun degetu pe un proiect atât de valoros pentru noi toți, un proiect care ne va face jucători mult mai importanți în această regiune și care va aduce un excedent la bugetul de stat de 500 miliarde de euro. Mă scuzați, dar trebuie să fug cu elicopteru la Balota că mai am de pus degetu și acolo și de tăiat paglici și dupaia am o comisie la Timișoara la ora 14. Mulțumesc!"
Mergem mai departe, de data asta în S-V României, unde Balota are un nou
traseu.
Viaductul face legătura între Ghelmegioaia și Poroina, un viaduct de 3
km lungime ce străbate toată zona Balota reducând astel timpii feroviari
de la 1h 10 min, la doar 20 min.
Lucrarea a durat numai 18 luni, 98%
fiind executat din fonduri europene, 1% de la bugetul de stat și
ceilalți 1% fonduri sociale din cadrul Programului Local de Dezvolare
Sectorială
al Dezvoltărilor Locale și InterLocale 2020-2100.
Constructorul Canadian BWN CCN mai are de realizat în aceasta zonă doar puctele de oprire de la Șimian si Dedovita, iar racodrul secundar cu linia feroviară ce va lega Romania de Serbia printr-un alt mega-proiect , ce se află deja în derulare.
Acest articol este un pamflet și
trebuie tratat ca atare.
1 Aprilie fericit!