Softronic Hyperion (RES) 10 ani de ramă electrică multiplă (EMU) în România

Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi răsfoim puțin scurta istorie modernă a ramelor electrice multiple
produse în Softronic Craiova. Undeva acum 10 ani de zile în hala
CMF (Confecții Metalice Feroviare) din Softronic Grup Craiova se realiza
prima sudură și se punea primul șurub al unui nou proiect dezvoltat în
Softronic și anume EMU 001.
Probele și autorizările pentru Căile Ferate din România (NNTR) au început toamna în Centrul de Testări Feroviare din Făurei. După realizarea tuturor testelor de tracțiune, frânare, zgomot și climatice s-au realizat testele de viteză unde s-a rulat constant cu 178km/h (160km/h+10%) pentru autorizarea la 160km/h pentru căile ferate convenționale.
Softronic EMU Hyperion a intrat în circulație în primăvara lui 2014, iar de atunci a reușit să parcurgă peste 3.000.000 km fără nici un defect imputat producătorului, o performanță greu de egalat și o mănușă aruncată elegant tuturor celor care vor veni din urmă.

Povestea
de succes a mers mai departe și în septembrie 2016, când
a intrat în
serviciul comercial Softronic EMU 002, o ramă electrică care a venit cu
un mic "Facelift" și alte scaune la interior, puțin mai late față de EMU
001. EMU 002 are la activ distanța parcursă de aproximativ 2.100.000 km
în 7 ani de circulație.
În 2017 a fost pentru prima oară când aveam în sezonul estival variante moderne, mai mult decât decente de a merge în sezonul estival de la Craiova la Brașov/Constanța și retur, circulația cu V.max 160km/h pe Constanța nu mai era un lux, și astfel, devenise o normalitate pentru călătorii Softrans SRL.

Undeva prin iulie 2019 își făcea apariția și Softronic EMU 003, o imagine deja normală a unui transport feroviar civilizat, contemporan cu secolul în care trăim. Chiar dacă infrastructura feroviară este execrabilă pe M 100 (București Nord - Craiova), EMU 003 a ținut steagul sus la fel ca și celalalte EMU produse în Softronic, realizând în 5 ani de circulație peste 1.500.000 km fără defecte imputate producătorului.
Contrar
"specialiștilor", seria de EMU realizată în SOFTRONIC a demonstrat și
demonstrează în continuare un coeficient de fiabilitate mult peste ce se
aștepta în mediul on-line precum și media TV din România.
Să parcurgi aproximativ 7.000.000 km pe Căile Ferate din România fără defecte imputate producătorului este o performanță greu de egalat de către oricare alt concurent/producător.

Softronic Craiova va retrage din circulație pe EMU 001 în toamna acestui an (2023) pentru realizarea RR, revizie planificată în care procesele tehnologice sunt efectuate în unităţi autorizate în acest scop, revizie cu ridicarea cutiei vehiculului de pe osii/boghiuri, acolo unde procesul tehnologic o impune.
Principala
operațiune realizată va fi revitalizarea interiorului împreună cu înlocuirea
scaunelor, schimbare osii monobloc și revizuire boghiuri / sisteme de
frânare.
Sursă foto & text: Softronic Craiova & România Feroviară