Softronic Craiova livrează TransMontana 060 pentru E-P Rail care devine a șaptea locomotivă produsă la Craiova, achiziționată de compania de transport feroviar de mărfuri

30.11.2021

E-P Rail este o companie din România cu capital social integral privat care are ca obiect principal de activitate, prestarea serviciilor de transport feroviar de mărfuri şi a serviciilor conexe transportului feroviar. Compania a fost înființată în anul 2013 și deține subfiliale în Slovacia, Slovenia, Ungaria, Austria și Germania.

În ultimii 3 ani E-P Rail a devenit principalul client Softronic pentru piața din România, locomotivele produse la Craiova ajungând în număr de 7 unități în flota E-P Rail.

Prima locomotivă TransMontana achiziționată de E-P Rail a fost 035 urmată de 036, 037, 038, 039, 048 și acum 060. Există posibilitatea ca în viitorul apropiat E-P Rail să mai achiziționeze locomotive produse de Softronic Craiova dar până nu vedem ce unități pleacă la export în anul 2022, nu vrem să facem speculații în sensul ăsta.

Locomotiva TransMontana este o locomotivă electrică de tip Co-Co, echipată cu șase motoare electrice asincrone, locomotiva are puterea de 6000 kW (putere nominală în regim continuu limitată electronic). Ea poate opera atât pe rețelele alimentate cu curent alternativ la 25 kV și 50 Hz, cât și pe rețelele alimentate cu curent alternativ la 15 kV și 162/3 Hz (Austria, Suedia). Viteza maximă este de 160 km/h și are sistem de recuperare a energiei în timpul frânării. Locomotiva este realizată după un proiect propriu Softronic. Modelul de bază este în producție din 2010 și se află în dotările CFR și Deutsche Bahn - DB (România), Magyar Államvasutak Zrt. - MÁV și Central European Railway - CER (Ungaria), și este autorizată pentru a circula în România, Ungaria, Bulgaria, Serbia și Suedia.

Locomotiva TransMontana ajunsă acum la a 3-a versiune a fost proiectată, construită, testată și autorizată pentru altitudinea de 1.500m, temperatura minimă -30*C, maximă +40*C și o umiditate relativă de 100%. Teoretic sunt valorile la care locomotiva este garantată să functioneaze conform proiect, dar asta nu înseamnă că limitele nu pot fi depășite fără probleme. Nu odată am văzut locomotivele asigurând serviciul de tracțiune al trenurilor de marfă în Câmpia Bărăganului la temperaturi mai mari de 45*C la umbră și 55*C la soare.

Sursa foto: Softronic Craiova