Singurul serviciu cu adevărat metropolitan București Nord - Aeroport Henri Coandă începe să-și îndeplinească rolul, iar numărul călătorilor este în continuă creștere

04.01.2022

Dacă anul trecut în primăvară România Feroviară era singurul site/grup de Facebook care promova frecvent serviciul metropolitan București Nord - Aeroport Henri Coandă, aproape un an mai târziu situația nu s-a schimbat deloc și rămânem singurii care scriem constant despre asta. Îmbucurător este faptul că de la o medie de 15-20 de călători/tren, astăzi am ajuns să avem o medie de 40-50 de călători/tren sau mai mult, situațiile în care materialul rulant care face serviciul pe rută, circulă aproape de capacitatea maixmă sunt din ce în ce mai des întâlnite. Ieri am avut surpriza să vedem 3 trenuri la 80% din capacitate ocupate.

Modalitățile de plată sunt multiple dar nu întotdeauna fericite la capitolul tarif pentru călători. Definiția trenului metropolitan spune așa: trenul metropolitan, cunoscut și ca tren suburban sau tren de navetă, este un tip de tren de pasageri care deservește o zonă metropolitană, facilitând transportul în comun între suburbii și un oraș central. Trenurile au mers cadențat, același tarif, rang și durată de parcurs.

Noi am ales să plătim direct la automatul de bilete și am fost taxați suplimentar cu 1 leu față de casa de bilete clasic, personal de control în tren sau validator electronic cu card bancar, ceea ce nu este în regulă... Achiziționarea de bilete de la automat ar trebui încurajată, cel puțin așa este peste tot în lume...Vă vine să credeți sau nu, în trenurile alese de noi controlorul a tăiat doar câteva bilete, aproape toți călătorii au avut legitimații de călătorie valabile.

Marele avantaj sau schimbarea majoră față de ultima dată când am fost la Aeroport Henri Coandă, este stația Parc Mogoșoaia, nu mică ne-a fost mirarea când la întoarcere s-au urcat mai mulți călători din Parc Mogoșoaia decât de la aeroport și gândiți-vă că trenul avea deja un grad de ocupare de 30-35% la plecarea din aeroport. Nu ar fi rău dacă partea mai puțin educată a călătorilor fumători ar depune un efort și nu ar mai face mizerie sau administratorul stației Parc Mogoșoaia ar pune să fie măturat măcar odată pe zi acolo. Altă variantă ar fi montarea de coșuri de gunoi speciale pentru țigări; e păcat faptul că aspectul unei stații utile și cochete este degratat de mucurile de țigară veșnic prezente și aruncate la voia întâmplării...

Sursa foto: România Feroviară