Simulare mers de tren, trafic călători și tarife pe ruta Ruse - Aeroport Henri Coandă (Otopeni) via Linia 102
Pentru că subiectul în cauză prezintă un foarte mare interes, astăzi încercăm să mai limpezim puțin apele cu câteva simulări de trenuri și tarife + intervale orare pe relația Ruse - Aeroport Henri Coandă (Otopeni) via Comana.
Motivele
pentru care ruta Ruse - Sofia nu va atrage niciodată călători la fel de
mult ca Ruse - Aeroport Otopeni este una simplă: distanța feroviară dintre
Ruse și Sofia este de 405 km și se parcurge între 6 și 7 ore (dacă nu
luăm în calcul întârzierile inevitabile oricărui sistem feroviar).
Diferența între zboruri și/sau destinații este în favoarea Aeroportului Otopeni, cu 354 curse vs. 133 cât sunt din Sofia.
Cel mai rapid tren care a circulat pe relația București Nord - Ruse a fost InterCIty IC 907/908 care parcugrea distanța de 102 km dintre capitala României și orașul bulgar Ruse în 1h 50 min.
Dacă IC 907/908 ar fi circulat astăzi, un bilet pe ruta Ruse - Otopeni ar fi costat cam 55 lei / 11 €.
Simulare mers de tren pe Linia 102 Ruse - Aeroport Henri Coanda
IC 107 / 108 = Ruse - Giurgiu Nord - Aeroport Otopeni: 2h 10min => Tarif = 55 Lei / 11 € ;
IR 1107 / 1108 = Ruse - Giurgiu Nord - Bucuresti Nord - Aeroport Otopeni: 2h 40min => Tarif = 46 Lei / 9 € ;
R / RE 11107 / 11108 = Ruse - Giurgiu Nord - Băneasa Giurgiu - Mihai Bravu - Comana - Vidra - București Progresul - București Vest - Chiajna - Chitila - Mogoșoaia - Aeroport Otopeni: 3h 00min => Tarif = 24 Lei / 5 €.
Simularea cu R/RE (Regio / RegioExpress) este doar pentru a arăta câte opriri sunt necesare pentru a te încadra în rangul de R/RE și în prețul respectiv de 24 Lei, vehiculat în presa din Bulgaria și preluat apoi cu atâta nonșalanță de către presa din România!
Lăsăm puțin speculațiile cu operatorul care va realiza cursele pe relația Ruse - Otopeni, ce-i drept toate indiciile duc spre Transferoviar Călători, dar în opinia noastră, este loc pentru toată lumea; implicit SNTFC CFR Călători ori Astra TransCarpatic sau, de ce nu, Grampet Călători.
Ruse și Giurgiu au împreună o populație de aproximativ 200.000 locuitori și dacă măcar 1% aleg să folosească trenul spre capitala României, deja calculele cele mai simple ne spun așa:
=> vor fi 1.460.000 călători în ambele sensuri pe an;
=> vom avea 730.000 călători pe sens pe an;
=> de aici rezultă un număr de 4.000 călători pe zi.
Cel mai elocvent exemplu este Linia 802: Titan Sud - Oltenița, acolo unde TRANSFEROVIAR CĂLĂTORI a introdus un mers cu 23 trenuri pe zi, câteva din trenuri având în compunere 2 motoare a câte 3 vagoane!
Întrebările care apar sunt simple dar dureroase, pentru mulți angajați din sistemul feroviar!
1. Suntem capabili să nu îl mai luăm pe "Nu se poate!" în brațe și să profităm la maxim de Linia 102 și de avantajele sale?
2. Suntem capabili să facem un mers de tren optimizat pentru nevoile călătorilor și nu (doar) al angajaților din sistem?
3. Sunt
operatorii capabili să asigure numărul de angajați și material rulant
necesar? (legat de cele scrise în articol)
Linia 102 București Progresul - Giurgiu este o "mină de diamante" dar ca să ajungi la "diamante" trebuie să sapi! (adica sa muncești)
România Feroviară este de părere
că dacă ar exista un management corect aplicat și orientat către eficiență, comfort și călători, Linia 102 ar putea să depășească lejer ca trafic Titan Sud - Oltenița sau chiar
București Nord - Aeroport Otopeni!
Surse poze și print-uri: România Feroviară