Siemens Desiro ML teste pentru Bulgaria

15.01.2021

Bulgaria se pregătește să primească un Siemens Desiro ML cel mai probabil pentru teste și autorizări, posibil urmate de o achiziție de material rulant nou sau second hand de generație nouă. Nu credem că are rost să visam la cantități industriale pentru început, cel mai probabil vor adopta modelul de bun simt implementat și de alte firme/țări: achiziționarea a 2 unități care vor fi rulate timp de un an de zile după care, în funcție de analiză amănunțită a costurilor și a randamentului oferit, vor urma și alte cantități contractate.

În timp ce toată Europa evoluează și se aliniază la un sistem feroviar eficient și interoperabil, în România avem o autoritate feroviară incapabilă să facă un caiet de sarcini sau să ducă o licitație la bun sfârșit, special înființată pentru asta deoarece OTF de stat nu e eligibilă pentru achiziționarea de material rulant nou. Modernizăm vagoane bune compartimentate de acum 40-50 de ani în vagoane salon pentru trenuri suburbane dar le utilizăm pe trenuri IR de distanță lungă, modernizăm în nu știm câte variante de locomotive care scot peri albi mecanicilor și puținilor reparatori rămași în sistem care s-au săturat de sute de scheme electrice fără nici o standardizare...

Între timp producătorii de material rulant din România au fabricat EMU care au parcurs milioane de km fără probleme imputate producătorului, vând zeci de locomotive noi la export și produc DMU pe care nu vrea nici un OTF din România să-l pună în circulație.

Sursă foto în Craiova:  Răzvan Popa.