Sezonul estival a intrat în luna de foc (15iul - 15aug), Mangalia oferă tot ce are mai bun!

15.07.2021
România este una dintre puținele țări privilegiate cu ieșire la mare iar portul turistic din Mangalia este unul dintre sau cel mai frumos port turistic de pe litoralul românesc.


Astăzi mergem puțin la mare și prezentăm o variantă inedită în care vă puteți petrece timpul liber. Vaporașul Water Taxi vă poate plimba pe mare dimineața spre stațiuni iar după prânz șantierul naval Damen, portul militar și microdelta Limanu.

O croazieră durează 1h30min - 2h30min in funcție de destinație cu ghid inclus, este singurul vaporaș care prestează pe toată perioada anului atunci când condițiile atmosferice permit ieșirea pe mare.

Benguela Gem este încă atracția principala a șantierului naval Damen din Mangalia, nava este de construcție nouă și unică prin proiect și utilizare. Este prima nava proiectată și construită special să caute comorile vechi, scufundate odată cu corăbiile pe fundul oceanelor acum 200 de ani.


Toată partea de sub apă a navei este dotată cu scanere, sonare și lasere ultra performanțe care au ca scop localizarea tezaurelor pierdute și a metalelor/pietrelor prețioase. Dacă propietarul reușește să localizeze o corabie scufundată cu tot aurul și diamantele aflate încă la bord, își scoate banii pentru încă 4-5 astfel de vase.

Spărgătorul de gheață Perseus a fost construit în perioada 1987-1989, după un proiect elaborat în anul 1984. Acesta a fost construit pentru a fi folosit la salvarea şi remorcarea navelor maritime avariate sau eşuate, spargerea gheţii pe sectorul maritim al Dunării de Jos de la Sulina până la Brăila. După modernizare și retehnologizare nava Perseus va deveni remorcher multifuncţional cu clasă nelimitată de navigaţie fluvială și maritimă. Manevrarea, remorcarea și aprovizionarea platformelor de foraj marin în cazul unor furtuni mai mari de gradul 4 de agitaţie al mării vor deveni în curând calități ale noului Perseus.
Canonieră Eugen Stihi a fost lansată la apă în Franța anului 1916, după care a fost vândută în 1920 Marinei Române, devenind astfel prima navă de război din dotarea Forțelor Navale Române. Pentru a face legătura între feroviar și naval, primele motoare ale Eugen Stihi au fost produse de Sulzer, având 450 cp fiecare, probabil tip RTA 76 și sperăm că în viitorul apropiat, nava va intra în domeniul public al orașului Mangalia, urmând să fie reactivată ca nava muzeu, are peste 100 ani.


Din păcate divizia de motoare navale Sulzer nu mai produce din 1997, încetând astfel o istorie de 99 ani, primul motor fiind produs în anul 1898. Din fericire numele Sulzer trăiește și astăzi făcând parte din grupul de firme ABB.

Sursa foto din Mangalia: România Feroviară