Scurtă analiză a unui sezon estival 2022 atipic

27.09.2022

Softrans rămâne lider prin excelența Softronic, Regio Călători ține aproape:

Dragi prieteni feroviari și nu numai față de anii precedenți nu s-au produs schimbări notabile la vârful ierarhiei, Softrans oferă în continuare cel mai bun raport calitate/preț pe Craiova - Brașov - București - Constanța și retur datorită mentenanței impecabile pe care Softronic o asigura celor 3 EMU, jurnal de bord impecabil și trenuri cu grad de ocupare 100% în luna iulie și august, oferta de preț RE și mers de IR și-a spus cuvântul.


Regio Călători ține aproape pe Brașov - Constanța - Mangalia și retur, sezonierul de vara al brașovenilor nu se dezminte nici în 2022 la 4 ani de când a intrat în circulație, jurnal de bord impecabil și singurul OTF privat care are capacitatea să suplimenteze trenurile. O ușoară scădere a numărului de călători în 2022 pentru Regio Călători, nu i-am văzut niciodată anul asta cu 3 DMU(9 vagoane) legate, cu 8 vagoane da dar cu 9 nu.


Transferoviar Călători urcă pe 3, Astra Transcarpatic cade pe 5:

Transferoviar Călători este surpriza plăcută a sezonului 2022 și urcă pe podium datorită creșterii numărului de trenuri sezoniere față de anul precedent! Au avut 2 trenuri pe București - Constanța, un tren București - Mangalia și un tren Buzău - Mangalia, vedeta anului trecut. Chiar dacă materialul rulant folosit de TFC nu mai este la prima tinerețe și nu mereu au avut tren cu aer contitionat, compania cu sediul în Cluj excelează prin salubrizarea trenurilor, ofertele comerciale si un jurnal de bord impecabil pe toate cele 3 rute.

Astra Transcarpatic chiar dacă oferă cele mai bune servicii din piață pierde mult la capitolul incertitudine. Singurul OTF privat care a implementat tariful de IR are ce-i drept cel mai bun tren de noapte din țară pe ruta Arad - București - Constanța iar pe București - Constanța - Mangalia unde sunt trași înapoi de capacitatea scăzută de transport ale DMU IC2!


CFR Călători urcă pe locul 4 dar dezamăgește la toate capitolele:

CFR Călători chiar dacă deține cea mai mare cota de piață, în 2022 a binevoit să ducă doar 4 trenuri directe de la București Nord - Constanța la Mangalia, 3 trenuri cu plecare până în ora 09:00 și încă unul după ora 17:00.

Sezonul estival al OTF de stat a fost umbrit de sutele de sesizări legate de vagoane neconforme cu instalații de climatizare ineficiente la temperaturi mai mari de 30*C, cazuri de leșîn relatate de presă, cereri din partea călătorilor pentru serviciul clasa a 1-a neonorat de compania de stat, suplimentari de vagoane doar din vorbe pentru că în realitate majoritatea trenurilor nu mai aveau locuri disponibile chiar și cu o săptămâna înainte de ziua de plecare, salubrizare realizată doar pe hârtie, și multe alte situații neplăcute.

Putem spune că sezonul estival 2022 a fost pentru CFR Călători cel mai slab din 2016 când trenurile OTF de stat care ajungeau la Mangalia aveau în medie 14-15 vagoane, ei bine, în 2022 media vagoanelor a fost de 10-11 pentru fiecare tren dus la Mangalia de CFR Călători. Media a fost scăzută de celebrele(numai) 4 vagoane directe ale IR 1681 București Nord - Constanța - Mangalia și nu numai...

Sursă foto & text: România Feroviară