Prezentare China Railway High-speed (CRH) și corespondența cu linia 102 CFR Progresul - Giurgiu

25.11.2022

Înființată acum aproape 20 de ani (2003), China Railway High-speed are o evoluție incredibilă și astăzi, când a reușit performanța să construiască peste 40.000 km de cale ferată dedicată pentru trenuri de mare viteză, fiind prima companie feroviară de pe planetă care a ridicat viteza comercială la 350 km/h pentru trenurile de călători.

"Nava amiral" a CRH este Alstom Zefiro 380D (foto sus) fabricat în colaborare cu Alstom, AnsaldoBreda, Bombardier & Hitachi Rail, un EMU format din 8 vagoane (215m/664locuri) sau 16 vagoane (428m/1.336locuri), greutatea maximă pe osie 18 tone, viteză comercială limitată la 350km/h, puterea maximă pentru varianta de 16 vagoane (rămasă în stadiul de proiect) este de 20MW sau 26.820cp.

În 2015 un consorțiu de firme producătoare de material rulant feroviar care aparțin CRRC, lansează ceea ce probabil este primul contact al speciei umane cu o specie extraterestră mult superioară nouă, denumit în limbajul universal al galaxiei CR400AF-G sau pentru pământeni seria Fuxing( 复兴号; Fùxīng Hào).

Diferența între CR400AF-G și Alstom Zefiro este că seria Fuxing este special proiectată și construită pentru asigurarea serviciului comercial la VS 350km/h în condiții de climă agresivă și temperaturi de până la -40*C. trenul fiind realizat din componente special optimizate pentru a funcționa în parametrii proiectați la temperaturi extrem de scăzute.

În procesul de fabricație se folosesc componente din aliaj de crom-molibden un material care suportă temperaturi extrem de scăzute, benzi de etanșare din silicon special care împiedică pătrunderea zăpezii și a gheții în transmisii, sistemele de frânare și motoare de tracțiune, dispozitive de control al frânei rezistente la temperatură și țevi din oțel inoxidabil dotate cu dispozitive de încălzire.

Linia 102 București Progresul - Giurgiu trece de un an de zile printr-un amplu proces de modernizare și reabilitare, lucrările sunt realizate de PORR Construct, Siemens, ISAF & asociații. Legat de legătura (corespondanța) cu CRRC/CRH vă spunem că indiciul îl aveți în poză dar nu este în locația din imagine, asta asa ca să vă punem imaginația la lucru!

Revenim în curând cu mai multe detalii!

Surse foto: David Gubler / CNN / România Feroviară
Sursă text: România Feroviară