Minivacanța feroviară de 1 Mai de pe litoralul românesc: între voință și neputință

O scurtă incursiune pe litoralul românesc în perioada 28 aprilie - 4 mai, a scos la iveală câteva detalii interesante! Chiar dacă aveam bilet la CFR Călători am decis din Constanța la Mangalia sa mergem cu Regio Călători.
Dragi prieteni feroviari și nu numai astăzi povestim cum am inceput minivacanța de 1 mai cu un serviciu "premium" care pare mai mult un exercițiu de marketing, că tot este la modă aceasta frază.. Am achiziționat biletele cu anticipație la IC 538 + R 8379 iar prețul a fost undeva la 133 lei. Pentru un serviciu premium nu mi se părea mult, chiar daca vagoanele standard ale garniturii nu merită să facă acest serviciu.
De la Brașov trenul a sosit la timp și mare ne-a fost mirarea când am văzut că-i lipsește vagonul de clasa a 1-a! De aici au început problemele și întârzierile la plecare, care au avut un total de 50 min față de ora programată. Credeam la un moment dat că vom pleca fără vagon de clasa a 1-a dar potrivit rezervărilor, eram mai mulți călători la clasa a 1-a decât în celălalte 4 vagoane de clasa a 2-a, așa că nu puteau să plece fără noi. Într-un final își fac apariția locomotiva și vagonul de clasa a 1-a!
Ce să credeți, soc total (in sensul bun), CFR Călători au binevoit să ne de-a un 10-91, practic ce-a mai buna serie de vagoane de clasă a 1-a din România!Vagon curat, nimic de reproșat, doar că în zona geamurilor/tocurilor la interior au rămas urme de murdărie de la soluțiile folosite pentru curățare, in rest nu am văzut un fir de praf.
Acest tren IC 538 nu ar trebui sa existe, cel puțin nu ca rang, vagoanele serie 19/21-76 din garnitura standard sunt vagoane salon fara măsuțe și au aceleași scaune la ambele clase, diferența de confort fiind zero!
Acest tren este invenția unui fost director de la CFR Călători căruia nu-i mai rețin numele, atât de mult și-a lăsat amprenta asupra companiei că nu-mi aduc aminte cum îl cheamă. Doar că pe vremea lui acest IC circula cu ofertă de preț și era bun pentru filmări de propagandă, in realitate costa mai puțin biletul al IC decât la IR pe relația Brașov - Constanța, că na, trebuia "faultat" Regio Călători!

Automotorul Regio Calatori s-a prezentat impecabil salubrizat la interior chiar dacă venea tocmai de la Brașov, numai că tariful de IR de 24.50 lei nu este recomandat pentru cei 43 km unde V.max nu a trecut de 70km/h!Se vede că CFR Infrastructură nu a mai investit in mentenanța liniei, porțiunea între Eforie Nord și Eforie Sud este execrabilă, se circulă cu 15 km/h iar trenul abia stă pe șine.
In schimb vestea bună este că în Costinești, Neptun halta și Neptun gară au început lucrările de reconstrucție/modernizare clădiri și peroane! Salutam pe această cale personalul CF din gara Mangalia, impecabila ca de obicei la început de sezon estival și nu numai .
Momentan pare ca doar Regio Calatori si Astra TransCarpatic au tarife de IR pe Constanta - Mangalia, ceea ce nu este normal prntru o distanta de 43km parcursa intre 1h10min si 1h30min!. Ca o mica comparatie, daca un cuplu vrea sa mearga cu RC/ATC din Mangalia in Constanta si retur ii costa 100lei, cu banii astia daca circuli linistit poti vizita chiar Tulcea cu plecare si retur in Mangalia!
Legat
de neputință, te doare sufletul să vezi cum calea ferată încă mai are
oameni care dau totul și fac mari sacrificii pentru evitarea
problemelor în sezonul estival 2025. Din păcate nu poți realiza mare lucru
când nu ți se oferă nici cel mai mic suport pentru desfășurarea activității în
condiții normale!