MAGROM finalizează linia spre aeroport și o conectează oficial cu restul rețelei
MAGROM, compania feroviară românească cu sediul în Strehaia, Mehedinți, România a finalizat cu succes, după 1 an și 4 luni (16 luni) segmentul București Nord - Aeroport Otopeni. Astfel legătura cu restul rețelei de mare viteză este asigurată prin conectarea terminalului cu nodul principal al capitalei, București Nord.
Lucrările au început în decembrie 2020 după elaborarea celor 2 studii preliminare de trafic realizate în anul 2019.
Valoarea lucrărilor se ridică la 420 mil. euro (echivalentu' a 84 mil. shaorme), 10% din fonduri fiind asigurate de către Primăria Strehaia, 5% de la bugetul de stat și restul de 85% reprezintă fonduri europene neramburasabile.
La inaugurarea segmentului, a fost prezent premierul Japoniei Fumi Kishi, premierul Canadei Justin Trudim alături de președinta Comisiei Europene Ursus vor der Lion, cancelarul german Olaf Șuț și președintele României Klass Yohanus.
Trenul MAGROM sunt este un tren care utilizează câmpuri magnetice puternice pentru a-și asigura sustentația și a avansa.
Spre deosebire de trenurile clasice, nu există contact cu șina, ceea ce reduce forțele de frecare și permite atingerea unor viteze foarte mari (anumite sisteme ajung la 550 km/h).
Deoarece nu pot fi folosite pe infrastructura existentă, trenurile MAGROM
trebuie concepute de la 0.
Serviciile oferite de trenurile MAGROM sunt atât clasa a 2-a, pentru călătorii scurte, ideale pentru navetiști, precum și clasa premium, clasa 1 cu scaune reglabile automat, masaj integrat și șampanie servită cu caviar.
MAGROM, companie cu capital 100% românesc și-a început activitatea în anul 1999 prin vânzarea de covrigi și pateuri la prețuri de dumping. Omul cheie al companiei, Ninel Bidon achiziționează în anul 2004, 5 mașini Dacia Nova cu care va face taxi, oferind oferte greu de refuzat: la 5 km parcurși primești 2 pateuri gratis. Cifra de afaceri în anul 2006 ajunge la 2 mil. euro. Ninel Bidon alături de omul de afaceri Cristi Curtescu caută perspective de dezvoltare economică speculând zona de transporturi, unde transporturile feroviare erau în cădere liberă, investițiile din ce în ce mai reduse, degradarea constantă a infrastructurii și a serviciilor precum și timpi de mers din ce în ce mai mari. Ninel Bidon, revoltat, după ce a pierdut avionul spre o ședință de afaceri la Madrid, Spania, avea de luat trenul de la Strehaia spre București, și de acolo orice (taxi, autobuz...etc) până la aeroport Otopeni. Din cauza întârzierii de peste 240 min, Ninel a pierdut avionul, și ședința. Astfel Ninel Bidon, și-a suflecat mâinile din ulei și a început să investeacă bani în zona de transporturi, scopul suprem fiind: "Să nu mai întârzie nimeni la destinație din cauza infrastructurii, a trebuit să ma implic, cineva trebuia să o facă!" a declarat Ninel Bidon pentru România Feroviară.
În prezent, compania MAGROM apărută în 2007, a cunoscut o dezvoltare explozivă. În numai 10 ani, magistrala feroviară magnetică Timișoara - Constanța este finalizată (2009-2019), iar București - Oradea (început în 2010) a fost finalizat în 2020 cu doar 10 zile de întârziere. Proiectele antreprenorului Ninel Bidon, sunt mărețe, până în 2030 dorind să finalizeze o adevărată rețea națională, conectată cu majoritatea orașelor principale ale țării.
Acest articol este un pamflet si trebuie tratat ca atare.
1 Aprilie fericit!