Legenda "Țuicarul" din anii 70-80 trăiește astăzi, la mai bine de 50 de ani distanță

09.03.2021

"Atențiune, peste 5 minute, va garala linia a 1-a Expresul de Nehoiasu. Călătorii sunt rugați să urce în vagoane". Dragi prieteni feroviari și nu numai, legenda "Țuicarul" din anii 70-80, când locomotivele cu abur încă prestau pe Buzău-Nehoiasu, trăiește astăzi, la mai bine de 50 de ani distanță datorită Transferoviar Călători.

De ce "Țuicarul"? Ei bine, pe Valea Buzăului cine nu face țuică, nu locuiește acolo, așa că, pe parcurs, prin haltele și stațiile de pe traseu acum 50 de ani, câțiva "întreprinzători" își mai rotunjeau veniturile cu, ați ghicit, țuică la 50ml la pahar sau tzoi. Nici vorba de țuică turnată în rezervorul de motorină al locomotivei (erau cu abur), în zona aia ar fi fost un sacrilegiu și nu numai acolo .

În martie 2010, tot într-o zi de luni cu dată de 8, Transferoviar Călători prelua secția 504 Buzău-Nehoiasu. TFC a preluat atunci și angajații CFR Infra care urmau să fie disponibilizați odată cu retragerea CFR Călători de pe secție. Despre asta vorbim astăzi, 11 ani de TFC/TFG pe linia 504.Până în martie 2021 Transferoviar Grup a adus secția 504 la o VS de 70km/h între Buzău și Berca iar Berca-Nehoiasu are VS 50km/h. Între timp podurile au fost reabilitate, tablierele au primit o nouă protecție anticorozivă iar podul de la Km 66 a beneficiat și de înlocuirea traverselor speciale.

Podul de la Km 70 a avut parte de o lucrare mai complexă, pe lângă lucrările executate că și la km 66, albia râului a fost regularizată cu turnare de radier + consolidarea malurilor din beton armat și traverse de beton.Mersul de tren este unul atipic pentru România secolului XXI, sunt 21 de trenuri pe zi pe o ruta de 73km parcursă de fiecare tren în aproximativ 2 ore. Trenurile sunt impecabile la capitolul salubrizare așa cum ne-a obișnuit TFC de mulți ani pe rutele închiriate de la CFR Infra. Chiar dacă materialul rulant nu este "ultimul răgnet", TFC compensează prin profesionalismul angajaților care, spre surprinderea noastră, sunt și mulți tineri pe lângă personalul cu experiență în domeniu, o simbioză care nu poate decât să asigure succesul companiei în viitorul apropiat.

Sursă foto din Buzău-Nehoiasu: România Feroviară & Transferoviar Grup