Cătălin Drulă a folosit trenul într-o deplasare de serviciu de la București la Cernavodă Pod

31.05.2021

Săptămâna trecută ministrul Cătălin Drulă a folosit trenul într-o deplasare de serviciu de la București la Cernavodă Pod, până aici nimic ieșit din comun, doar că mereu omitem câte ceva.

De "vizită" se știa cu o zi înainte și vă dați seama ce iureș a fost în interiorul CFR Călători cu pregătirea locomotivei EA 410-624 și vagoanele trenului IR 1581.Bineînțeles că presa "profesionistă" a transformat totul într-un fake-news penibil, IR 1581 nu are durata de parcurs de 2 ore ci de 2h 21 min până la Constanța și nu este cel mai rapid tren de pe rută!

Cele mai rapide sunt: RE 15987(Softrans), RE 16083/4(Regio Călători), IR 1688, IR 1683, IR 1580 și IR 1686 (CFR Călători). Toate aceste trenuri au viteză maximă în livret de 160km/h.

Suntem încurajați să folosim trenul spre Mangalia dar realitatea nu este încă în favoarea transportului feroviar.

Un drum cu trenul de la București la Mangalia pentru 2 persoane costă 130lei la clasa a 2-a, 170lei la clasa a-1a și durează în medie 6 ore. Un drum cu auto personal costă 100lei și se parcurge în medie 3 ore.

Am luat în calcul duratele medii de parcurs fără blocaje rutiere sau întârzierile trenurilor și s-au folosit timpii REALI de parcurs de ACASĂ până la HOTEL.

România Feroviară își menține integritatea și discuta cu dovezi reale, nu fake-news cum că toate trenurile parcurg în 2 ore distanță de la București la Constanța iar de acasă la gară sau de la gara la hotel ne teleportam și am rezolvat problema.

Trebuie să fim corecți cu noi înșine și să recunoaștem că mai avem mult până departe. Transportul feroviar trebuie încurajat cu infrastructură, material rulant, viteză, electrificare Constanta - Mangalia și oferte comerciale pentru 2 sau 3 persoane care să facă trenul mai avantajos decât mașina personală.

România Feroviară apreciază efortul Ministrului Transporturilor Cătălin Drulă și CFR Infrastructură, acolo unde DG Ioan Pintea a deblocat și lansat o serie de licitații și proiecte feroviare cum nu mai sperăm să vedem în 2021.

Lucrurile se mișcă în direcția firească cu Grădiștea, Budila, Cârcea și așa trebuie să rămână, trebuie doar să fim mai clari în informațiile expuse pe www, pentru nu a fi interpretate în fel și chip de "profesioniștii" din media...