Capitala se apropie timid de recepția primelor tramvaie Astra Imperio de la Arad, până atunci V3A 4014 & Co suferă din cauza...

19.04.2022

În a 2-a jumătate a lunii martie STB a primit un control neașteptat al ANPC ca urmare a sesizărilor călătorilor cu privire la interioarele insalubre din mijloacele de transport în comun. În ziua de 22 și 23 martie STB a circulat cu parc redus de vehicule din cauza inspectorilor ANPC și am crezut atunci că vizita neanunțată a ANPC'ului, va mai schimbă din indiferența STB legat de salubrizarea interiorului mijloacelor de transport în comun. Ulterior controlului ANPC mare lucru nu s-a întâmplat, V3A 4014 a avut parte de prima salubrizare interioară abia ieri, la 8 luni de zile de la intrarea în circulație...

Datorita angajatilor depoului Alexandria interiorul lui V3A 4014 a revenit aproape de starea initiala din luna septembrie a anului trecut, atunci cand iti era mai mare dragul sa mergi cu el in linia 41. Este de neinteles cum la firmele de stat actioneaza sau reactioneaza numai dupa ce oamenii care beneficiaza de serviciile lor fac sesizari la ANPC sau la sediul STB dar mai greu percuteaza la adresa din urma. Daca in viitorul apropiat modul de lucru sau mai bine spus absenta salubrizarii interioare se mentine, viitorul noilor tramvaie care urmeaza sa circule in capitala nu este prea stralucit.

Nu de puține ori vedem în spațiul public virtual multă critică și în același timp extrem de multe pretenții din partea utilizatorilor mijloacelor de transport în comun! Din păcate lipsa de educație și comportamentul multor călători lasă de dorit și nu degeaba în ultimii ani București și-a căpătat nedorita titulatură de "capitală a provinciei". Nu am înțeles niciodată de ce trebuie să urci în tramvai cu cafeaua în mâna și să o verși pe jos până la prima stație, de ce au furat prizele usb, de ce trebuiau mazgaliti pereții/scaunele cu diferite cuvinte greu ilizibile...

Pare că nimeni nu vrea să șite sau să înțeleagă cu cât de multe sacrificii au ieșit sau vor ieși pe porțile URAC'ului tramvaiele V3A 4014, 4036, 091, 224 și 4021 dacă va ieși în iunie va fi un miracol. URAC ar trebui să scoată măcar un V3A modernizat sau asincron pe luna ca parcul STB să rămână constant ca număr și să mențînă o estetică acceptabilă dar de cel puțin 2 mandate de primar general, transportul in comun pe sine este ignorat și suferă crunt din lipsa de fonduri. Bineînțeles că vor veni și tramvaiele noi dar menținerea stării tehnice și estetice rămâne sub semnul întrebării, vor avea mentenanță inclusă dar din punct de vedere estetic orice e posibil...