Când te chinui să înghesui valorile de trafic din secolul XXI pe infrastructura rămasă moștenire din secolul XIX (DN1), trenul devine singura variantă viabilă pe București - Brașov și retur

21.12.2021

Deși nu avem noi cine știe ce afinitate pentru OTF de stat CFR Călători, compania încă face legea pe calea ferată din România implicit pe M 300 București Nord - Brașov și retur. Începând de la noul mers al trenurilor de călători avem 63 de trenuri între București și Brașov din care 39 sunt ale CFR Călători, oferta este variată pentru buzunarele tuturor, deținând într-un fel monopolul OTF de stat sunt singurii care își mai permit în 2021 "aroganța" de a taxa călătorii la tarif de IR pentru cei 166km, prețul de 48.6 lei de persoană la clasa a 2-a devenind în anumite situații prohibitiv, de la 2 persoane în sus mașina personală este mai ieftină și utilă decât trenul, asta dacă vrem să admirăm Valea Prahovei stând pe loc în coloana de pe DN 1. CFR Calatori clar are capacitatea de a suplimenta vagoanele dar sunt ramasi fideli unui mod de lucru depasit, varfurile cu trafic de calatori marit nu sunt mereu speculate de OTF de stat iar oamenii se orienteaza catre OTF prezentati mai jos

Softrans are pe București - Brașov și retur 6 trenuri pe zi până în luna iunie 2022, OTF-ul privat cu sediul în Craiova încă deține cel mai modern material rulant introdus în circulăție pe căile ferate din Romania, cele 3 EMU produse de Softronic Craiova între anii 2014 - 2019 au parcurs împreună până acum distanța de 4.700.000km. Trenurile circula în regim de IR cu oferta tarifară de RE și parcurg distanța de 166km în 2:28 min costul unui bilet întreg fiind de 29 lei. Softrans deține astfel cel mai bun raport calitate/preț, trenul fiind mai avantajos decât mașina personală asta dacă vorbim de maxim 3 persoane.

Astra TransCarpatic au și ei 6 trenuri pe zi între București și Brașov fiind OTF privat care oferă cel mai înalt grad de confort pe rută, trenurile circulă în regim de IR cu oferta tarifară de RE un bilet întreg la clasa a 2-a are prețul de 28 lei. Cel mai mare inconvenient al ATC sunt automotoarele IC 2 care chiar dacă oferă cel mai bun confort pentru pasageri, dețin cea mai mara rată de anulări dintre operatorii prezentați in articol. Din păcate ATC nu vrea să înțeleagă că automotoarele IC 2 NU au fost proiectate pentru calea ferată zona de munte, având mai mereu probleme la urcare pe Predeal. Nu știm dacă solulta cuplării a 2 DMU ar rezolva problemele știute de noi toți, cert e că trenul ATC ieri a fost plin spre/dinspre Brașov.

Regio Călători este operatorul privat cu cele mai multe trenuri între București și Brașov, 12 la număr și au cel mai mic tarif practicat pentru clasa a 2-a, dar și o durată de parcurs puțin mai mare față de ceilalți operatori prezentați, excepție făcând trenurile R de la CFR Călători, tariful de 24 lei pentru o călătorie la clasa a 2-a mai amortizează din cele 3 ore în care RC parcurge cei 166km. Regio Călători este singurul OTF privat care are capacitatea de a suplimenta trenurile față ce ceilalți operatori privați în funcție de cererea de bilete, lucru vizibil mai ales în zilele de Vineri și Duminică.

Sursa foto: România Feroviară