Atelierele Grivița continuă livrările de vagoane modernizate pentru export

18.01.2023

În istoria sa recentă, Atelierele Grivița au mai scos câteva vagoane modernizare pe poarta fabricii pentru suedezii de la Snälltåget și germanii de la LOCOMORE, vagoane care astăzi fac serviciu comercial pe rute cum ar fi Stockholm (SE) - Berlin (D) sau Malmö (SE) - Hamburg (D) - Salsburg (A).

Astăzi avem ocazia să vedem un lot de 4 vagoane recondiționate pentru export și chiar dacă avem imagini doar din exterior, putem vedea câteva diferențe clare de mentalitate între "noi" și "ei".

Noile vagoane recondiționate seria 22-90, au o capacitate de 72 locuri la clasa a 2-a și aparțin operatorului D-SVG, Stauden-Verkehrs-GmbH (SVG) care pare a fi o companie regională de infrastructură care gestionează linia Gessertshausen-Türkheim (Staudenbahn) având o lungime de 43km.

Linia de cale ferată a fost construită între anii 1908-1912, iar acum este folosită ocazional de către o asociație turistică care pune la dispoziția călătorilor un tren turistic cu tracțiune diesel-electrică în fiecare a 2-a Duminică din lună.

Chiar dacă vagoanele nu sunt dotate cu aer condiționat, calitatea materialelor folosite și execuția lucrărilor realizate sunt cu mult peste medie, chiar și peste ceea ce vedem astăzi în circulație în România!

Fiind vorba de un tren turistic cu V.max 60km/h, varianta cu geamurile care se pot deschide sunt mai mult decât suficiente pentru a asigura un confort decent în timpul călătoriei.

Se pare că vom mai avea mult de îndurat până când în România Feroviară se va renunța la culorile neutre ("murdare"), vopseaua mată și lucru ieftin oferit la preț de servicii premium...

Sursa text: România Feroviară

Surse foto: Adrian F. Tucă