Astra TransCarpatic achiziționează material rulant nou de la CRRC Sifang Co., Ltd.

22.04.2024

Actuala companie CRRC Sifang Co.Ltd este fosta Sifang Locomotive and Rolling Stock Works, înființată în anul 1900. De la înființarea companiei, aceasta s-a dedicat cercetării, dezvoltării, fabricării și furnizării de produse pentru locomotive și material rulant și a adus contribuții semnificative la progresul tehnologic al industriei chineze de locomotive feroviare și material rulant.

CRRC Sifang Co., Ltd., o filială deținută integral de China South Locomotive and Rolling Stock Industry (Group) Corporation (abreviat CRRC), este o companie nouă și de înaltă tehnologie acreditată la nivel național si internațional.

CRRC Sifang Co., Ltd., are ca obiect de activitate: fabricarea și recondiționarea vagoanelor de pasageri și a EMU de mare viteză, recondiționarea, asamblarea și reconstrucția echipamentelor de tranzit feroviar, cum ar fi diferite tipuri de locomotive, vagoane de pasageri, vehicule de tranzit rapid și așa mai departe, fabricarea de vehicule rutiere și feroviare și diferite tipuri de vagoane speciale.

Prototipul din imagine este CRRC Sifang SFEMU EU01 care a fost acreditat ISV - declarație intermediară de verificare pentru certificarea TSI, certificare TSI pe românește ȘTI(Specificații Tehnice pentru Interoperabilitate) pentru circulația feroviară la nivel European pe cai ferate convenționale. Modelul Sifang SFEMU EU01 este modelul cu care compania CRRC a participat la licitația organizată de Autoritatea pentru Reforma Feroviară, licitație câștigată ulterior de Alstom.

Discutăm despre rame electrice de ultima generație, actualizate la cerințele specificațiilor tehnice la nivel european pentru interoperabilitate, nu diferit față ce ce produc astăzi Siemens, Alstom sau Stadler! Nu avem încă la cunoștință despre câte rame electrice este vorba sau câte locuri pe scaune au dar ce putem spune e că deja sunt în vama(portul Constanța).

Altfel spus, Astra TransCarpatic face o mutare de șah la Softrans, Transferoviar Călători și Regio Călători care, dacă nu mișcă ceva în sensul revitalizării materialului rulant pe care îl au acum vor avea mult de pierdut în fața celor de la ATC - Astra TransCarpatic pe rutele București - Brașov - Constanța și, în viitor Mangalia, după dublarea, electrificarea și reailitarea liniei Constanța - Mangalia care va începe undeva prin toamnă.

Surse foto & Text: CRRC & România Feroviară