Ultimul test pe ruta metropolitană București Nord - Aeroport Otopeni în 2024: un operator respectă călătorul, celuilalt OTF nu-i pasă...
După un an foarte bun la capitolul călători transportați pe ruta București Nord - Aeroport Otopeni, vedem (din păcate) două moduri de lucru total diferite, dacă analizăm comportamentul individual al fiecărui operator de pe această rută!
SNTFC CFR Călători dezamăgește la toate capitolele, dar mai puțin unul! Recent, după intrarea in vigoare a "Noului Mers" pentru trenurile de călători, am văzut într-un articol publicat de colegii de la Club Feroviar, câteva detalii indecente legate de operatorul național!
Club Feroviar:
Cum "încurajează" CFR Călători plata cu cardul în tren: îți ia comision [Link =>...]
În
link-ul de mai sus, cei de la Club Feroviar explică ceea ce pățesc călătorii , cei
care vor să ajungă din București în Otopeni și invers! Din păcate tot ce
au scris acolo este adevărat, testat de noi zilele astea.
Ești
taxat dublu dacă ajungi târziu în gară
și mergi direct la tren, chiar se
plătește suma de 12 lei în loc de 6 lei "standard", ceea ce este aberant!
Dacă ai
"norocul" să prinzi un automotor care are terminale bancare, se plătește 6.32 Lei în loc de 6 Lei, unde comisionul bancar fiind oprit călătorului!
Singurul
capitol la care mai livrează pozitiv compania de stat este
suplimentarea capacității de transport, este singurul operator de pe
ruta vizată care are câte 2 trenuri legate în intervalele orare când
fluxul de călători o cere. Să nu uităm de scaune care oferă ceva mai mult confort.
TFC (Transferoviar Călători) își respectă călătorii în limita posibilităților oferite de materialul rulant repartizat pentru această rută, nici ei nu sunt sfinți dar se vede cum își dau interesul! Primul mare plus este că indiferent de unde ne achiziționăm biletele, o călătorie cu TFC de la București Nord - Aeroport Otopeni costă 6 Lei!
Automotoarele Bombardier BR 643 sunt salubrizate corespunzător și niciodată nu am avut probleme cu climatizarea. Instalația de încălzire a trenului sau uși defecte/blocate, singurul aspect negativ este formatul scaunelor care sunt foarte tari dar pentru 21-23 min cât durează călătoria, nu este o problema!
Infrastructura
este o problemă
comună a ambilor operatori, în zonele de "viteză"
micuțele automotoare Bombardier dau impresia că abia mai stau pe sine,
în zona gării Mogoșoaia avem macazuri cu restricție la 5km/h iar
vegetația din gabaritul caii ferate lovește materialul rulant fără milă,
semne că nici CFR Infrastructură nu se omoară prea mult cu
administrarea corectă a rețelei feroviare..
Cu toate aceste mici inconveniente ruta metropolitană București Nord - Aeroport Otopeni își dovedește zilnic utilitatea și este o alternativă rapidă, ieftină si fiabilă de a ajunge din capitală la aeroport si invers!
Sursă foto & text: România Feroviară