Transferoviar Călători a introdus în circulație automotoarele VT 643 pe ruta Cluj-Napoca - Aghireș și retur

17.12.2021

Transferoviar Călători a introdus în circulație "noile" automotoare VT 643, ruta Cluj-Napoca - Aghireș și retur. Astfel, la final de an 2021 introducerea în circulație automotoarele VT 643 pe o ruta "metropolitană" așa cum am recomandat și argumentat în primăvară pe site-ul România Feroviară.

Transferoviar Călători eliberase atunci un comunicat în care scria că AM VT 643 vor intra în circulație pe rute precum București - Aeroport H Coandă (mai mult decât ok), București - Buzău (128 km) și Cluj - Oradea (152 km), Cluj - Alba Iulia (121 km), Cluj - Târgu Mureș (127 km), Cluj - Baia Mare (193 km)...Dacă VT 643 pe trasee gen Cluj-Napoca - Aghireș sau București Nord - Otopeni sunt exact ce trebuie, automotoarele fiind special proiectate pentru astfel de rute, introducerea lor pe trasee mai lungi de 30-45 minute este total inadecvata.

Pe Cluj-Napoca - Aghireș avem în momentul de față CFR Călători cu 25 trenuri, Interregional Călători cu 23 de trenuri și Transferoviar Călători cu 15 trenuri pe zi, în total fiind 63 de trenuri pe zi, cadențarea nu există, tarifele sunt cuprinse între 4,5 lei și 13 lei, iar durata de parcurs variază între 25min și 40min pentru distanța de 28 km. Parte a (M)agistralei 300 Cluj-Napoca - Aghireș NU este ruta metropolitana, este prezentata asa de presa locala fara o prealabila documentare asupra subiectului prezentat.

Trenul metropolitan, cunoscut și ca tren suburban sau tren de navetă, este un tip de tren de pasageri care deservește o zonă metropolitană, facilitând transportul în comun între suburbii și un oraș central. Trenurile au mers cadențat, acelasi tarif, rang si durată de parcurs. Trenurile metropolitane circulă pe linii SECUNDARE unde programul lor cadențat nu este dat peste cap de trenuri de marfă, trenuri IC, IR, IRN sau RE, care toate sunt ca rang superioare si au prioritate față de trenurile metropolitane, asta înseamnă tren suburban/metropolitan stimați cititori.

Sursa foto din Cluj-Napoca: Andrei Barza & Alexandru Rasteiu