Transferoviar Călători a început autorizarea personalului pentru automotoarele Bombardier ex DB clasa VT 643

17.08.2021
Se împlinesc 2 săptămâni de când automotoarele Bombardier Talent clasa VT 643 ies unul câte unul în probe de la Remarul Cluj pentru autorizarea personalului de tren și probabil teste alături de reprezentanții AFER pentru autorizarea automotoarelor pentru circulația pe căile ferate din România. Trebuie să recunoaștem că arată foarte bine dar nu ne vom lăsa influențați ușor de aspectul ăsta. Noi așteptăm cu interes testarea fizică a automotoarelor pentru că pe lângă lovitura de imagine realizată de Transferoviar Călători, trebuie să vedem și un salt calitativ al serviciilor oferite călătorilor.

Automotoarele VT 643 au rămas înmatriculate în Germania (D-TFC) la fel ca și VT 614 utilizate de ceva timp de Transferoviar Călători, viteza maximă este de 100km/h și au o capatitate de 94 locuri după montarea grupurilor sanitare; nu au spații pentru bagaje fiind folosite până acum în Germania ca trenuri metropolitane pentru distanțe scurte. Din cauza asta nu vedem cum ar putea fi folosite pe rutele de peste 200 km vehiculate până acum în presă sau anul viitor ca trenuri sezoniere pe București - Constanța sau Buzău - Mangalia!

Teoretic noile VT 643 din flota TFC ar trebui să înlocuiască deja respectabilele DH2 de pe rutele secundare sau trasele unde durata de parcurs nu depășește 60 min. Este de apreciat efortul companiei Transferoviar Călători de a achiziționa material rulant 'nou', dar trebuie gândit bine pe ce rute va fi introdus. Noi sperăm ca prima rută va fi "poarta de intrat" în țară București Nord - Aeroport Otopeni și în funcție de rezultate, le vom vedea acolo unde le este locul conform proiect.

Sursă foto din Cluj: Alexandru Rașteiu