Scumpirea nesemnificativă a biletelor de tren cu 4,6% nu diminuează importanța transportului feroviar de călători în prag de sărbători
Dragi
prieteni feroviari și nu numai, încet, dar sigur ne apropiem de finalul
anului 2024, iar sărbătorile de iarnă bat din ce în ce mai tare la ușile
noastre. Acum se vede importanța
transportului feroviar de călători, în
special spre stațiunile tradiționale de munte de pe Valea Prahovei!
Din fericire avem de unde să alegem, indiferent dacă vorbim de operator sau rangul trenului cu care dorim să călătorim.
Datorită
faptului că M300 (Magistrala 300) a fost în mare parte reabilitată între
București și Brașov (*în mare parte
!), trenurile de călători realizează un timp mai mult
decât decent între cele 2 orașe! Operatorul național SNTFC CFR Călători, pune
la dispoziția dumneavoastră trenuri cu rang IC, IR, RE și R, fiind
operatorul cu cea mai totală gamă de servicii!
Softrans
SRL are 3 perechi de trenuri pe relația Craiova - București Nord -
Brașov și retur, și este în continuare lider printre operatorii privați,
dacă vorbim despre serviciile oferite! Trenurile operatoului Softrans circulă în
regim de tren RE și un bilet pe relația București Nord - Brașov costă
37 lei.
Rezervările și achiziția de bilete pentru trenurile Softrans se fac direct pe site-ul lor iar rezervările implicit biletele se plătesc integral! Recent RES 002 a fost colantat ca tren al lui Moș Crăciun făcând astfel promovare pentru târgul de Crăciun din Craiova, printre cele mai frumoase din Europa!
Astra TransCarpatic operează între București Nord - Brașov și retur 4 perechi de trenuri, operator privat din Arad, acesta are în portofoliul său numai trenuri cu rang IR iar prețul unei călătorii este la fel ca la CFR Călători, respectiv de 66 Lei o călătorie la clasa a 2-a.
De la noul Mers al Trenurilor, Astra TransCarpatic ar fi putut să intre pe București Brașov și retur cu nouă achiziție, trenul electric produs de CRRC Sifang, tren care a parcurs deja în România distanța de 100.000 km rodaj și a obținut toate autorizările necesare pentru circulația sa pe căile ferate din România.
Din
păcate, rama CRRC Sifang se afla în Titu, remizata pe termen nedefinit, deoarece în România "legile fizicii" nu se aplică, deci nu are rost să intrăm
în detalii dar este ceva ce este specific nouă, românilor! Lucru valabil și cu
DMU 001 de la Electroputere VFU Pașcani...
Nu știm dacă ATC pot intra cu EMU CRRC înlocuind automotoarele IC 2, sperăm totuși ca acest inconvenient să fie rezolvat cât de curând, nu este normal să avem material rulant nou remizat pe termen nelimitat mai ales în această perioadă!
Începând
cu noul mers al trenurilor, Transferoviar Călători operează și ei 2
perechi de trenuri pe relația București Nord - Brașov, trenuri care sunt
încadrate ca rang de IR și sunt realizate cu automotoarele tip Alstom Coradia LINT 41.
Operatorul privat cu cele mai multe trenuri pe ruta București Nord - Brașov și retur este Regio Călători, ei au în circulație 6 perechi de trenuri formate din Alstom serie X și locomotive Alstom, plus rame a câte 3 vagoane care au fost utilizate în trecut pentru traficul de navetă în Franța!
Regio Călători are trenurile încadrate ca RE (Regio Express) și sunt o variantă mai mult decât decentă pentru doritorii de "city break'uri" sau excursii scurte la poalele munților, iar dacă avem veșnic nemulțumiți despre ceea ce am scris aici, gândiți-vă ce era acum 15 ani pe această rută ....
Sursă foto: România Feroviară & Mobilitate.eu
Sursă text: România Feroviară