Rezultate sondaj de opinie: ATC-ul trebuie să facă schimbări; CFR și RC rezultate mulțumitoare; SOFTRANS conduce prin excelență

19.10.2021

Mulțumim tuturor celor care au participat la acest sondaj, prin care oferim puterea cititorului de a-și exprima puterea de vot și de asemenea, ne oferă o imagine de ansamblu cu concluzii destul de evidente.


ASTRA TRANSCARPATIC = indiferență ca punct de reper dominant, per ansamblu, rezultate slăbuțe dar și mulțumitoare.

Compania care în 2017 a pornit la drum cu un "hype" puternic, mare entuziasm, operatorul feroviar privat cu pretenții, încercând să ofere servicii de calitate peste toți ceilalți OTF de călători, dar care a stagnat în ultima perioadă și chiar un ușor declin (se prezintă cu întârzieri, anulări, defectări pe partea de automotoare și electrice...etc).

Este clar că Astra Transcarpatic trebuie să schimbe ceva la capitolul management/mentenanță pentru că părerile călătorilor în sezonul estival 2021 nu sunt tocmai pozitive și de aici se naște întrebarea pusă și în postările trecute:

Mai este ATC capabilă să se dezvolte în condițiile în care de 2 ani stagnează sau începe să se vadă o ușoară scădere a capacității de adaptare la cerințele de pe piață?

Publicul cititor a dat verdictul.


CFR CĂLĂTORI = rezultate mulțumitoare per ansamblu, coroborat cu dezamăgiri, rezultate slăbuțe și indiferență.

Prezența scurtă în sezonul estival, cu grad de ocupare al locurilor aproape zilnic de 100%, la capitolul vagoane a fost o ruletă rusească, în unele vagoane curățenia a fost mai mult decât ceva superficial făcută, restul trenurilor din țară fiind făcute cu ce aveau la dispoziție (fie că aruncau etajate la IR-uri sau garnituri cu număr destul de redus al vagoanelor disponibile); o spun mai ales călătorii.



REGIO CĂLĂTORI, rezultate destul de bune (mulțumitoare), pe de altă parte TRANSFEROVIAR CĂLĂTORI mai are de lucrat.

Jurnalul de bord impecabil al RE 16083 și 16084 alături de capacitatea de a suplimenta trenurile în funcție de numărul de bilete achiziționate cu anticipație, aduce Regio Călători o distincție virtuală pentru care muncește încă din 2019. Fiabilitatea și disponibilitatea DMU Alstom 72500 în România pentru trenurile estivale ale RC rămân impecabile, nici un tren estival al RC nu a întâmpinat probleme sau a fost anulat din diverse motive în ultimii 3 ani de când au început să circule până la Mangalia.

Automotoarele VT 614 ale TRANSFEROVIAR CĂLĂTORI au fost fabricate la uzinele MAN SE Uerdingen Waggonfabrik, trenurile au fost modernizate ulterior în 2006 când au primit scaune individuale, unele așezate față în față cu măsuțe, toalete ecologice, mochetă la clasa a 1-a în compartiment și scaune reglabile. Sezonul estival 2021 pentru Transferoviar Călători a avut un început promițător pe Buzău/Galați-Mangalia și modest pe București - Constanța. Neavând prea mare concurență pe Buzău - Mangalia, trenurile RE 15083/4 au reușit să transporte un număr rezonabil de călători mai ales în luna august când a fost și vârful sezonului estival pe litoral.



SOFTRANS a primit cele mai bune voturi, și cam merită.

Softrans SRL este primul OTF privat din Romania care utilizeaza material rulant nou de ultima generatie, construit de Softronic Craiova.

Dacă linia până la Mangalia ar fi fost electrificată, cu siguranță SOFTRANS ar fi profitat la maxim.

Sezonul estival 2021 a fost unul foarte bun și ar fi putut fi perfect dacă și ceilalți OTF ar fi urmat programul deja consacrat al Softrans SRL din ultimii 7 ani. Odata cu trecerea timpului fiabilitatea a devenit o certitudine iar ofertele de preț combinate cu calitatea serviciilor oferite, au dus Softrans la un nivel de unde nu mai pot fi ajunși de nimeni.

Durata călătoriei pe București - Constanța de 2h10min și prețul de 34 lei pentru un bilet întreg la clasa a 2-a, detașează SOFTRANS ca primă variantă de luat în calcul pe rutele prezentate.