Propunere pentru STB/TPBI: modificarea traseului liniei 8, mult mai rentabilă decât anularea ei

20.01.2022

Chiar dacă timpul trece, să știți că noi nu uităm. Acum ceva timp, 7 martie 2019, STB-ul în vremea fostei administrații se elibera un comunicat de presă în care scria faptul că liniile 8, 35, 42 și 56 vor fi anulate sub pretextul îmbunătățirii eficienței, creșterea vitezei de circulație și sporirea încrederii populației în acest mijloc de transport.

Din păcate pentru STB legile fizicii nu pot fi interpretate după bunul plac.

În cazul liniei 8 nu prea ai cu ce să o înlocuiești; linia 23 fiind un traseu foarte lung, încâlcit și mai mereu intervalul de succedare în stații nu este constant și echilibrat. Dacă mai luăm în calcul și scăderea parcului de tramvaie apte de circulație în ultimii 3 ani, deja nu mai putem vorbi de nicio eficiență.



În ultima perioadă, linia 8 a fost deservită numai de tramvaie Tatra T4 produse între anii 1973-1974, mai rar Bucur V2ST sau V3A, parcă intenționat repartizate așa de STB pentru a declara ulterior linia "ineficientă", realitatea fiind cu totul alta. Din 130 de tramvaie Tatra T4, capitala mai are astăzi în circulație doar 15 unități toate în depoul Militari, ele încă pot fi văzute în liniile 8, 19 și 47 dar nu pentru mult timp.

Din păcate STB de mai bine de 5 ani de zile nu mai investește în revizii și modernizări tramvaie și toate care cad pe partea de motoare rămân imobilizate în depou. Uzina de Reparații Atelierele Centrale a scos în ultimii 5 ani doar 5 tramvaie modernizate, incredibil de puțin...Nu mai are rost să vorbim despre salubrizarea interioară, aer condiționat sau justificarea creșterii tarifului pentru o călătorie. Reintroducerea abonamentului lunar pe o linie este o necesitate ce trebuie luată în calcul de conducerea STB.

România Feroviară propune STB/TPBI modificarea și eficientizarea liniei 8 după cum urmează:

În cazul liniei 8, revenirea capătului de la Militari, la capătul liniei 41 în terminalul de la Bd. Ghencea așa cum era până în 2005 (dacă nu ne înșelăm); capătul de la Zețari să fie suprimat și linia 8 prelungită până la CFR Progresul pentru realizarea unei legături rapide. Astfel zona de sud și Piața Presei din nordul capitalei, completează cumva lipsa tramvaielor (și a autobuzelor) pe porțiunea Zețari - Sos. Giurgiului. Astfel tramvaiele 8 și 41 pot deveni o variantă mai utilă, eficientă și rapidă în transportul de suprafață cu care poți traversa capitala de la nord la sud mai repede decât orice autobuz sau mașină personală, mai ales în orele de vârf/trafic aglomerat.

Surse foto: România Feroviară