Probele finale cu Astra Arad IMPERIO, un pas greoi dar foarte necesar spre progres

11.11.2022

"În noaptea 9-10 noiembrie 2022, Astra Arad a invitat presa în cadrul procesului de rulare a noilor tramvaie Imperio pe linia 41, pe care le realizează în colaborare cu beneficiarii contractului, Primăria Capitalei și STB SA." @mobilitate.eu

"În prezent sunt sosite 12 tramvaie noi. Ca procedură de recepție, odată ce au fost finalizate probele tehnice, comisia de recepție face ultimele verificări ale documentației producătorului, pentru a finaliza și semna procesul de recepție, moment în care noile tramvaie vor începe să circule pe linia 41." @mobilitate.eu

Pentru citirea integrală a știrii:

>>> https://mobilitate.eu/reportaj-probe-imperio41/

În dulcele stil al nostru caracteristic, România Feroviară salută aceste probe realizate și le așteptăm cât mai curând intrarea în serviciul comercial, precum și testarea lor efectivă pe teren, pentru a analiza atât comportarea lor pe traseu în timp cât și fiabilitatea lor.

Capitala României, București, anul de grație 2022, cu o populație stabilă, conform recensămintelor ulterioare, aprox. 1.8 mil. locuitori, la care se adaugă încă 1-2 mil. de oameni cei care sunt navetiști din zonele limitrofe ale regiunii București-Ilfov, vin spre capitală pentru a munci, astfel, în timpul săptămânii capitala are un volum de trafic imens, atât de mașini cât și de nr. de oameni (cei care nu au mașina personală) și se deplasează prin oraș utilizând în general transportul public, atât cel de suprafață cât și cel subteran.

Zonele și regiunile vecine ale capitalei care au rămas zeci de ani subdezvoltate sau cu o dezvoltare firavă, precară, fapt ce favorizează nevoia a foarte mulți oameni să migreze spre zonele cu potențial ridicat al cererii de forță de muncă și venituri decente. Acest lucru este vizibil de la cei care vin spre București la 5-6 dimineața cât și cei care pleacă înapoi acasă la orele 17-18 uneori chiar și pe la 19 seara.

Și uite așa ajungem la câteva probleme spinoase: transportul public în anul curent 2022 nu prea mai face față acestui volum imens de trafic prin care se produc dezechilibre majore în transportul public:

Traficul din București produce 80% din poluarea din aer. "Dacă luăm mașina zi de zi, trebuie să conștientizăm că nu putem avea un aer curat" >>>  https://www.wall-street.ro/special/romaniaverde/284397/traficul-din-bucuresti-produce-80-din-poluarea-din-aer-cate-masini-sunt-in-oras-in-acest-moment.html#gref


Balamucul ce există la nivelul Primăriei Capitalei, în care întârzie reformele necesare pentru a produce efecte vizibile în capitala României, acele reforme necesare de a crește calitatea locuirii și a mobilității în oraș, produce nervi și frustrări în rândul locuitorilor.

Chiar dacă ar veni Primăria cu tot felul de taxe de poluare, norme aplicate pe zone, taxe peste taxe privind parcarea mașinilor prin oraș, DEGEABA încurajează oamenii să utilizeze transportul public dacă acesta cu greu satisface nevoile reale de mobilitate ale orașului!

Vorbea aceea, cu o floare nu se face Primăvară. Cu 10 sau 20 de tramvaie nu rezolvi nici măcar 10% din nevoia reală de transport al capitalei, însă este un pas în față foarte important, având în vedere că investiile mai ales pe partea materialului rulant feroviar au lipsit cu desăvârșire!

În continuare parcul de vehicule al STB este în proporție de 70% destul de vechi, cu unele tramvaie aflate într-o stare avansată de degradare, circulând în serviciul comercial! Cele 400 de autobuze OTOKAR achiziționate de vechea administrație tot așa, au rezolvat decât parțial problema capacității de transport.

România Feroviară consideră insuficiente spre exemplu numărul de autobuze articulate aduse! Unii speculau acum mulți ani că autobuzele articulate nu se pretează pentru București, ceea ce este complet fals! Nevoia reală de transport al autobuzelor articulate ar fi de minim 100 de bucăți, chiar 200! (exemplu concret, linia 335 care prezintă un traseu destul de lung iar gradul de umplere mai ales la orele de vârf este de peste 100%!

De asemenea ar fi fost foarte indicat să se prevadă achiziționarea de troleibuze articulate!

În ceea ce privește parcul de tramvaie foarte învechit, ar fi nevoie de un parc activ de tramvaie de cel puțin 700-800 unități pe traseu! Una din soluțiile extrem de necesare ar fi armonizarea parcului de tramvaie: (Cele cel puțin 100 de tramvaie Astra Arad IMPERIO METROPOLITAN, pot fi completate cu urgentarea reparațiilor tip RK care pot fi realizate la URAC pentru toată flota de CH PPC cu un upgrade la CH PPC 2021, care pot să mai circule până in 2030 lejer. (vezi tramvaiele recent scoase de la URAC: 4036, 4014, 224, 4021...).

Totodată, reducerea liniilor de tramvai fără alternative și soluții viabile sub pretextul "eficientizării" trebuie să înceteze, mai mereu liniile rămase, având trasee din ce în ce mai lungi sunt mereu aglomerate și intervalele de succedare nu sunt echilibrate (ba din cauza traficului, ba din cauza semaforizării, ba din cauza accidentelor și incidentelor de pe trasee) lucru valabil aproape zilnic.

Surse foto: @mobilitate.eu, România Feroviară

Surse texte: @mobilitate.eu, România Feroviară