Österreichische Bundesbahnen (ÖeBB) a anunțat săptămâna trecută planul de investiții în infrastructura feroviară pentru următorii 6 ani, România nu se apropie nici măcar 10% din suma investită în Austria
Peste 18,2 miliarde de euro vor fi investiți în infrastructura feroviară din Austria în următorii 6 ani, noul acord cadru de investiții va avea ca țintă principală îmbunătățirea eficienței transportului feroviar de călători și de marfă, pentru a creea un impact pozitiv major asupra mediului înconjurător. Banii vor fi investiți în mentenanță și extinderea infrastructurii existente, lucru care va duce la creșterea numărului de trenuri care vor circula pe rețeaua feroviară iar asta înseamnă legături/conexiuni mai rapide pentru călători fie că vorbim de trenuri locale sau inter-regionale.
Austria va investi 3 miliarde de euro pe an în calea ferată iar România nu visează nici măcar la 10%. România rămâne momentan cu cele 3 EMU fabricate de Softronic Craiova între 2014-2019 și câțiva kilometri reabilitați de cale ferată unde trenurile pot atinge viteză maximă de 160km/h între București - Constanța. Un singur lucru este cert, până când România va începe să primească noile trenuri fabricate de Alstom vor trece cel puțin 2 ani de acum încolo.
Sursa foto & text: ÖBB & România Feroviară