Lucrările de reabilitare a celor 1.200m de linie de tramvai de pe Bd. Gen. Vasile Milea se mișcă mai încet decât viteza medie a unui melc comun de gradină

31.10.2021

Așa cum ne șade bine ca popor undeva în luna mai 2021 ziua 25, Primăria Capitalei cu alai și toate cele, a predat linia sau mai bine spus 1.200 m de linie de tramvai constructorului Swietelski pentru modernizare la standardul de metrou ușor la fel ca și ceilalți aproximativ 25 km din traseul liniei 1, respectiv 10. Secțiunea de linie aflată în lucrări se află între stațiile Pod Grozăvești și Bd Timișoara. Cei 1.200 m de linie ridicau foarte mari probleme de siguranță și trafic mai ales tramvaielor din seria Bucur LF, tramvaie noi incompatibile cu sistemul utilizat acum 50 de ani în capitală format din plăci de beton și linie produsă la Oțelul Roșu. Cu mai multe detalii vom reveni în alt articol dedicat.

La prima vedere ritmul de lucru este mai mult decât onorabil dar când îți iese în cale panoul de informare cu durata finalizării (recepția) lucrărilor la data de 31 decembrie 2022, realizezi că de mai bine de 30 de ani poporul român suferă de paradoxul melcului. S-a dovedit științific că un melc comun de grădină parcurge în 24 de ore distanța de 24 m, asta înseamnă că distanța de 1.200 m e parcursă de către un melc în 50 de zile și ne oprim aici pentru că nu suntem specialiști și nu cunoaștem toate datele din graficul lucrărilor.

În tot acest timp autobuzul liniei 610, înlocuitorul tramvaielor 1/10 a devenit un exemplu de o ineficiență specifică întreg transportului în comun din capitală realizat cu autobuze, în aproape fiecare zi lucraroare toate cele 22 de autobuze rămân blocate în trafic în intervalul clasic 07:30-09:30 și 15:30-18:30 iar varianta 196 nu poate fi luată în calcul pentru că are doar un singur autobuz pe tură/zi. Linia 196 e o varianta mult mai rapidă de a ajunge de la Gara Basarab/Nord la Sos. Progresul/Calea Rahovei dar din păcate mulți călători nu știu de ea.