Linia 102 București Progresul - Giurgiu și mirajul trenului metropolitan pe axa Sud-Vest

10.03.2023

Stăteam puțin și mă gândeam săptămâna asta că dacă în momentul ăsta (ipotetic vorbind), ar fi circulat deja trenurile de călători pe linia 102 București Progresul - Giurgiu, din Comana până la metrou la Eroii Revoluției (M2), legătură cu Piață Unirii/Victoriei în aproximativ 40 min, tren R1312 + tramvai 25, a 2-a linie de tramvai ca importanță din capitală după 41.


Din punctul ăsta de vedere, Comana poate deveni lejer "Perla Coroanei" de pe linia 102, acces facil spre/dinspre capitală, atracții turistice cât cuprinde cum ar fi Parcul de Aventură, Muzeul Mănăstirea Comana, Moara de Hârtie, Casa Comana, Parcul Natural Comana, Delta Neajlovului și multe alte atracții turistice.


Momentan sunt doar zvonuri pentru că nu am vorbit oficial cu nimeni de la ei (front office), Transferoviar Călători ar intenționa să intre pe linia 102 cel mai probabil alături de CFR Călători, lucru care ar facilita introducerea unui tren metropolitan așa cum există acum pe linia 101 Titan Sud - Oltenița, unde avem 23 trenuri pe zi.

Vestea că circulația feroviară va fi redeschisă pe linia 102, întâmplător sau nu, duce la dezvoltarea întregii zone, între Comana și Grădiștea avem restaurante, sală de sport, teren de fotbal de dimensiuni normale recent construit și, surpriză, răsare un cartier nou de vile de toată frumusețea, ceea ce nu face decât să confirme o cale ferată operațională și eficientă în viitorul apropiat, indirect dezvoltând zona perimetrală a căii ferate.


Acum nu mai rămâne decât ca CFR Infrastructură să eficientizeze la maxim traficul feroviar de călători și marfă urmând să scoată trasele la licitație așa cum au făcut cu Gara de Nord - Aeroport Otopeni, un model de tren metropolitan care a mișcat puțin mai greu în primul an, dar care acum functionează la capacitate maximă, depășind de ceva timp valoarea de 1.000.000 călători transportați, 300.000 în primul an și 700.000 în al 2-lea.

Ca o mică actualizare, în Grădiștea lucrările de regularizare a malurilor râului Argeș realizate de PORR Construct sunt de o complexitate și de o anvergură care ne depășește cele mai îndrăznețe previziuni. Aici e important că avem poze și filmări pentru că timelapse'ul și pregătirea reportajului final pe linia 102 va fi ceva uimitor!


Deja doar din pozele realizate mai bine de 10 ani pe linie, începând cu anul 2013 ne mai amintim cum era linia înainte, acum privind doar spre viitor (și trebuie să recunoaștem că viitorul chiar arată bine), nu mai trebuie decât să găsim un OTF de stat și/sau privați precum și oamenii cu care putem să facem treaba, așa cum se cuvine pentru anul de grație 2023 și mai departe.


Surse foto & text: România Feroviară